Culture and communication relection in the teaching-learning process of foreign language
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
705 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-09-13 19:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:81'243 (45)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1215)
Языкознание и языки. Лингвистика (5060)
SM ISO690:2012
USATAIA, Svetlana. Culture and communication relection in the teaching-learning process of foreign language. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 1(61), pp. 34-36. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(61) / 2019 / ISSN 1811-5470

Culture and communication relection in the teaching-learning process of foreign language

Reflectarea culturii și comunicării în procesul de predare-învățare a limbilor străine

CZU: 37.02:81'243

Pag. 34-36

Usataia Svetlana
 
”Ivan Ivazov” Theoretical Lyceum, Taraclia
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2019


Rezumat

This article highlights the issue of the student’s cultural identity in the process of learning a foreign language, argues the relevance of this issue for the ongoing period of globalization of languages and cultures. The paper re lects the notion of a “cultural approach”, combined with the study of the cultural, personal, national and international identity of the student from the perspective of the English language. The author concludes that cultural identity in teaching English can be regarded as an intrapersonal process through which students are prepared to exercise tolerance towards other cultures beyond diversity and differences.

În articolul de față se subliniază problema identității culturale a elevului în procesul de învățare a unei limbi străine, se argumentează relevanța acestei probleme pentru perioada în curs de desfășurare a globalizării limbilor și culturilor. În lucrare este re lectată noțiunea de „abordare culturală”, combinată cu studiul identității culturale, personale, naționale și internaționale a elevului prin  iliera limbii engleze. Autoarea conchide că identitatea culturală în predarea limbii engleze poate  i privită ca un proces intrapersonal, prin care elevii sunt pregătiți să exercite toleranță față de alte culturi dincolo de diversitate și diferențe.

Cuvinte-cheie
culture, cultural identity, globalization, the speakers, culture bearers, language picture of the world, intercultural.,

cultură, identitate culturală, globalizare, vorbitori, purtători ai culturii, imagine lingvistică a lumii, toleranţa, interculturalitate.