Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
600 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-08 13:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
730.041.3+730(478) (1) |
Пластические искусства (431) |
SM ISO690:2012 MARIAN, Ana. Nudul in compoziţiile tematice ale sculptorului Iurie Canaşin. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2018, nr. 1(32), pp. 165-169. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(32) / 2018 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 730.041.3+730(478) | ||||||
Pag. 165-169 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Iurie Canaşin (n. 1939, staţia Raceika, Federaţia Rusă) este sculptorul care abordează nudul începând cu perioada studiilor la Şcoala Republicană de Arte Plastice „I. E. Repin” din Chişinău, continuând să realizeze nuduri şi după studiile făcute la Şcoala Industrială de Arte Plastice (fosta Stroganov) din Moscova. Urmărind retrospectiv întreaga evoluţie a tratării nudului în creaţia lui Iurie Canaşin, se poate constata existenţa unei linii de subiecte şi abordări aproape continuă. Sculptorul conştientizează valoarea semantică şi artistică a genului nudului, care apare în opera sa sub diverse aspecte, începând cu reprezentările nude propriu-zise, apoi ca părţi ale compoziţiei, ca elemente constructive. Nudul constituie pentru sculptorul Iurie Canaşin un suport vizual incontestabil pentru crearea dispoziţiei, mişcării şi ideii artistice. |
||||||
Cuvinte-cheie compoziţie, nud, sculptură ronde-bosse, relief, compoziţie tematică, tehnici de executare, composition, nude, round sculpture, relief, thematic composition, artistic techniques |
||||||
|