Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
664 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-29 20:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
793.3 (104) |
РАЗВЛЕЧЕНИЯ. ЗРЕЛИЩА. ИГРЫ. СПОРТ (1699) |
SM ISO690:2012 DOHOTARU, Maia. Valenţele artei coregrafice in formarea orientărilor estetice la studenţi. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2018, nr. 1(32), pp. 159-164. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(32) / 2018 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 793.3 | ||||||
Pag. 159-164 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Fiecare gen de artă dispune de un sistem propriu de caracteristici şi legităţi, prin prisma cărora reflectă aspecte importante ale realităţii obiective. Coregrafia aparţine unor forme de artă spectaculoase, sintetice, spaţio‑temporale, care combină în sine dansul, muzica, dramaturgia şi arta plastică. Dansul, ca oricare alt gen de artă, dispune, de asemenea, de mijloacele sale caracteristice, cu ajutorul cărora reflectă lumea reală prin imagini artistice, accentuând astfel specificul său, care constă în transmiterea ideilor şi sentimentelor umane prin intermediul mişcărilor, gesturilor şi mimicii. În procesul de analiză a artei coregrafice, din punct de vedere axiologic, am stabilit legităţile şi oportunităţile estetice ale dansului, fapt relevant, la momentul actual, pentru formarea orientărilor valorice (estetice) la studenţii‑coregrafi, care, la rândul lor, au o ocazie unică de a exprima prin dans, prin plastică, prin mişcare, prin mimică şi gesturi, prin activităţile de cercetare creativă, atât cu caracter general cât şi particular, toată bogăţia valorilor personale, inclusiv de a‑i învăţa şi pe alţii această artă. |
||||||
Cuvinte-cheie artă coregrafică, valenţele artei coregrafice, dans, orientări estetice, orientări valorice, choreographic art, dance, aesthetic orientations, value orientation |
||||||
|