Dezvoltarea competenţelor literar-artistice ale studenţilor in procesul receptării literaturii
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
744 2
Ultima descărcare din IBN:
2019-09-10 17:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:82 (53)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4060)
Литература. Литературоведение (3587)
SM ISO690:2012
ŞCHIOPU, Constantin. Dezvoltarea competenţelor literar-artistice ale studenţilor in procesul receptării literaturii. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2017, nr. 2(31), pp. 115-118. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(31) / 2017 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Dezvoltarea competenţelor literar-artistice ale studenţilor in procesul receptării literaturii

Student’s literary-artistic competences development during the literature reception process

CZU: 37.016:82

Pag. 115-118

Şchiopu Constantin
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 12 aprilie 2018


Rezumat

In articol este abordată problema formării competenţelor literar-artistice ale studenţilor in procesul receptării literaturii. Se fac referinţe la un şir de teorii privind originea operei de artă (M. Heidegger), receptarea artistică (H.R. Jauss), lectura (W. Iser, J.P. Sartr, P. Cornea), educaţia literar-artistică (V. Paslaru, A. Panfil), competenţele literare (P. Cornea), sunt evidenţiate contradicţiile la nivelul predării/receptării literaturii ca disciplină de studiu, insistandu-se, totodată, asupra mecanismului şi a metodologiei de formare a competenţelor respective.

In this article, the author considers the problem of forming the students` literary-artistic competences during the literature reception process. There are several references to a series of theories on the origins of the art work (M. Heidegger), artistic reception (H.R. Jauss), reading (W. Iser, J.P. Sartr, P. Cornea), literary-artistic education (V. Paslaru, A. Panfil), literary competences (P. Cornea); emphasis is laid on the contradictions in the teaching / reception of literature as a subject of study, focusing on the mechanism and methodology of forming these competences.

Cuvinte-cheie
operă literară, cititor, competenţă literară, lectură, receptare artistică, creativitate

Crossref XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'>
<head>
<doi_batch_id>ibn-61151</doi_batch_id>
<timestamp>1717783462</timestamp>
<depositor>
<depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name>
<email_address>[email protected]</email_address>
</depositor>
<registrant>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice</registrant>
</head>
<body>
<journal>
<journal_metadata>
<full_title>Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică</full_title>
<issn media_type='print'>23451408</issn>
</journal_metadata>
<journal_issue>
<publication_date media_type='print'>
<year>2017</year>
</publication_date>
<issue>2(31)</issue>
</journal_issue>
<journal_article publication_type='full_text'><titles>
<title>Dezvoltarea competenţelor literar-artistice ale studenţilor in procesul receptării literaturii</title>
</titles>
<contributors>
<person_name sequence='first' contributor_role='author'>
<given_name>Constantin</given_name>
<surname>Şchiopu</surname>
</person_name>
</contributors>
<publication_date media_type='print'>
<year>2017</year>
</publication_date>
<pages>
<first_page>115</first_page>
<last_page>118</last_page>
</pages>
</journal_article>
</journal>
</body>
</doi_batch>