Articolul precedent |
Articolul urmator |
745 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 00:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[37.014.5+327](4) (1) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934) |
Международные отношения. Мировая политика. Внешняя политика (1443) |
SM ISO690:2012 ROŞCA, Ludmila. Sistemul educaţional european – factor al securităţii şi stabilităţii UE . In: Managementul politicilor de securitate al Uniunii Europene în Europa de Sud-Est, 3 mai 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2017, pp. 71-86. ISBN 978-9975-56-444-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Managementul politicilor de securitate al Uniunii Europene în Europa de Sud-Est 2017 | ||||||
Conferința "Managementul politicilor de securitate al Uniunii Europene în Europa de Sud-Est" Chișinău, Moldova, 3 mai 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: [37.014.5+327](4) | ||||||
Pag. 71-86 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest studiu autorul corelează trei fenomene complexe: educaţia, securi-tatea şi stabilitatea sistemului social-politic. Atît la nivel naţional, cît şi la cel comunitar, subiectul fenomenelor menţionate este omul, iar calitatea, consistenţa relaţiilor sociale depinde de cultura, conştiinţa şi competenţa profesională a acto-rilor procesului politic, procesului decizional. Abordarea sistemică, holistă, sinergetică, behavioristă a procesului politic şi definirea, în acest context, a priori-tăţilor sistemului educaţional, generalizarea rezultatelor investigaţiei îi oferă ori-ginalitate, consistenţă, semnificaţie practică. Dimensiunile procesului politic, componentele lui sunt: factorii şi mediul în care se desfăşoară; actorii şi relaţiile ce se stabilesc între ei; normele ce reglează relaţiile dintre actori; nivelul echili-brului, timpul şi spaţiul desfăşurării. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, abordare sistemica, proces politic decizional, ho-lism, actor al procesului decizional |
||||||
|