Articolul precedent |
Articolul urmator |
619 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-15 10:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.5(478-22) (1) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934) |
SM ISO690:2012 VINOGRADOVA, Valentina. Ameliorarea calităţii educaţiei generale a copiilor din mediul rural al Republicii Moldova. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, 13-14 octombrie 2016, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial INCE, 2016, Ediția 11, Vol.2, pp. 263-266. ISBN 978-9975-4000-6-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 11, Vol.2, 2016 |
||||||
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării" Chișinău, Moldova, 13-14 octombrie 2016 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.014.5(478-22) | ||||||
Pag. 263-266 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In Republica Moldova are loc o restructurare pe scară largă a sistemului de invățămant la toate nivelurile. Obiectivul final al invățămantului general constă in faptul, ca copiii să obţină cunoştinţe, aptitudini şi abilităţi necesare pentru punerea in aplicare a capacităţilor lor, ceea ce in viitor va asigura participarea lor la viaţa socială. Anume in educaţie se pun toate speranţele de egalare a şanselor copiilor din localităţile urbane şi rurale. Asigurarea egalităţii posibilităţilor de instruire este una dintre cele mai importante condiţii pentru depăşirea nedreptăţii sociale şi reducerea inegalităţilor sociale in ţară. In pofida efectuării active a reformelor in sistemul educaţional continuă să existe mari diferenţe intre educaţia copiilor din mediul rural şi cel urban. In articolul se analizează accesibilitatea invățămantului general pentru copiii din mediul rural, se identifică cauzele care afectează in mod negativ accesul la educație generală, se propun soluții posibile pentru îmbunătățirea situației. |
||||||
Cuvinte-cheie invăţămintul primar, invățămantul gimnazial, invățămantului general |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Vinogradova, V.L.</creatorName> <affiliation>Institutul Naţional de Cercetări Economice al AŞM, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Ameliorarea calităţii educaţiei generale a copiilor din mediul rural al Republicii Moldova</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2016</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-4000-6-0.</relatedIdentifier> <subjects> <subject>invăţămintul primar</subject> <subject>invățămantul gimnazial</subject> <subject>invățămantului general</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.014.5(478-22)</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2016</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p><em>In Republica Moldova are loc o restructurare pe scară largă a sistemului de invățămant la toate nivelurile. Obiectivul final al invățămantului general constă in faptul, ca copiii să obţină cunoştinţe, aptitudini şi abilităţi necesare pentru punerea in aplicare a capacităţilor lor, ceea ce in viitor va asigura participarea lor la viaţa socială. Anume in educaţie se pun toate speranţele de egalare a şanselor copiilor din localităţile urbane şi rurale. Asigurarea egalităţii posibilităţilor de instruire este una dintre cele mai importante condiţii pentru depăşirea nedreptăţii sociale şi reducerea inegalităţilor sociale in ţară. In pofida efectuării active a reformelor in sistemul educaţional continuă să existe mari diferenţe intre educaţia copiilor din mediul rural şi cel urban. In articolul se analizează accesibilitatea invățămantului general pentru copiii din mediul rural, se identifică cauzele care afectează in mod negativ accesul la educație generală, se propun soluții posibile pentru îmbunătățirea situației. </em></p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p><em>In the Republic of Moldova, a large-scale restructuring of the education system at all levels is conducted. The ultimate goal of general education is that children have acquired the knowledge, skills and capacities required for the realization of their abilities, which in the future will ensure their participation in social life. The education is exactly that, on which hopes for chance alignment of urban and rural children are pinned. Ensuring the equality of educational opportunities is one of the most important conditions for overcoming social injustice and reducing social inequality in the country. Despite the active ongoing reforms in the education system, great differences between education of rural and urban children continue to exist. In the article, the availability of general education for rural children is analyzed, the causes negatively affecting the availability of general education are identified, possible solutions to improve the situation are suggested.</em></p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>