Aspecte ale implementării inovаţiilor în domeniul serviciilor hoteliere în Republica Moldova
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
1278 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-25 01:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.895:640.4(478) (1)
Общая методология. Научные и технические методы исследований, изучения, поисков и дискуссий. Научный анализ и синтез (1159)
Типы домохозяйств (60)
SM ISO690:2012
GHIŢIU, Lilia. Aspecte ale implementării inovаţiilor în domeniul serviciilor hoteliere în Republica Moldova. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, 13-14 octombrie 2016, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2016, Ediția 11, Vol.1, pp. 157-161. ISBN 978-9975-4453-9-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 11, Vol.1, 2016
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
Chișinău, Moldova, 13-14 octombrie 2016

Aspecte ale implementării inovаţiilor în domeniul serviciilor hoteliere în Republica Moldova

CZU: 001.895:640.4(478)

Pag. 157-161

Ghiţiu Lilia
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 29 decembrie 2017


Rezumat

Pe parcursul întregii istorii moderne, inovarea s-a dovedit a fi fundamentul dezvoltării organizaţiilor comerciale. În ultimele decenii, pe măsură ce concurenţa pe piaţă s-a intensificat, iar mediul de afaceri a crescut în complexitate şi incertitudine, inovarea a devenit esenţială nu doar la performanţa unei organizaţii, aşa cum mai multe studii au demonstrat, dar şi la existenţa şi supravieţuire, lucru valabil şi pentru domeniul serviciilor hoteliere. În mod similar, o companie care nu reuşeşte să se inoveze şi rămâne blocată în "reţete industriale", va pierde în cele din urmă un avantaj competitiv. [5] Prin creşterea cheltuielilor legate de introducerea inovării în cadrul firmelor (în vederea realizării de produse/servicii noi sau cu îmbunătăţiri semnificative) se asigură şi un volum crescut de vânzări pe piaţa existentă şi pe noi pieţe de desfacere. În acest context, studiul de față explică de ce este importantă pentru creşterea competitivităţii economice a firmelor şi implicit a economiei - inovaţia, iar ţara noastră încă rămâne restanţieră la acest capitol.

Throughout modern history, innovation has proven to be the basis for development of commercial organizations. In recent decades, as market competition has been intensified and the business has grown in complexity and uncertainty, the innovation has become essential not only to the performance of an organization, as several studies have shown, but also the existence and survival, available for hotel services as well. Similarly, a company that fails to innovate, remains locked in “industrial recipes” and will eventually lose a competitive advantage. [5] Through increasing costs of introducing innovation within companies (in order to develop new products/services or significantly improved) ensures increased sales volume and market existing and new markets. In this context, the present study explains why it is important for economic competitiveness of companies and hence the economy – innovation, but our country still remains at incipient in this field.

Cuvinte-cheie
inovare, transfer tehnologic, servicii hoteliere, piaţă,

E-Marketing