Articolul precedent |
Articolul urmator |
2154 106 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 12:54 |
SM ISO690:2012 ROJCO, Anatolii, GARBUZ, Veronica. Tranziția de la școală la muncă: viziunea absolvenților învățământului superior. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : modele de dezvoltare durabilă, 12-13 octombrie 2017, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Ediția 12, Vol.2, pp. 257-262. ISBN 978-9975-3171-2-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 12, Vol.2, 2017 |
||||||
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării" Chișinău, Moldova, 12-13 octombrie 2017 | ||||||
|
||||||
JEL: J24, I23 | ||||||
Pag. 257-262 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tinerii reprezintă o resursă importantă a oricărei țări, dar, totodată, tinerețea este o etapă crucială în care tânărul este pus în situația de a face o alegere cu privire la viitoarea profesie, iar de această alegere depinde în continuare traseul său socio-profesional, integrarea sa pe piața muncii, asumarea independenței financiare, găsirea unui loc în societate. Criza globală a locurilor de muncă a sporit vulnerabilitatea tinerilor în ceea ce privește rata înaltă a șomajului; prezența locurilor de muncă de calitate inferioară studiilor, profesiei și competențelor; inegalități mari pe piața forței de muncă între diferite grupuri de tineri; tranziție dificilă de la școală la muncă. În vederea identificării și analizei așteptărilor absolvenților învățământului superior din Republica Moldova față de piața muncii, în perioada martie-mai 2017, în cadrul a 5 universități din țară, a fost realizat un studiu, sub forma unui chestionar, la care au răspuns 608 respondenți. Rezultatele cercetărilor experimentale privind chestionarul “Absolvenții și piața muncii” au permis identificarea principalelor impedimente ale ocupării tinerilor (o analiză de perspectivă bazată pe perecepția absolvenților vizavi de piața muncii și noțiunile derivate) și formularea unor recomandări pentru eficientizarea procesului de tranziție de la studii la viața activă. |
||||||
Cuvinte-cheie piaţa muncii, ocupare, educaţie, formare profesională, carieră |
||||||
|