Tendințe contemporane în administrarea performanțelor bancare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
1610 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 10:08
SM ISO690:2012
CADOCINICOV, Eugen. Tendințe contemporane în administrarea performanțelor bancare. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : modele de dezvoltare durabilă, 12-13 octombrie 2017, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Ediția 12, Vol.2, pp. 177-180. ISBN 978-9975-3171-2-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 12, Vol.2, 2017
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
Chișinău, Moldova, 12-13 octombrie 2017

Tendințe contemporane în administrarea performanțelor bancare

JEL: G21, G32

Pag. 177-180

Cadocinicov Eugen
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 noiembrie 2017


Rezumat

Performanţele unei bănci depind întotdeauna de calitatea managementului, calitate care este evaluată prin rezultatele obţinute în urma deciziilor manageriale. Anticiparea cu precizie a evoluţiei variabilelor economice în care managerii trebuie să ia decizii este un lucru greu de realizat. În calitate de metode concrete de studiu au fost folosite: metoda documentară, bazată pe accesarea și studierea surselor bibliografice, analiza economică, metoda analitică, metoda sintezei, comparației, analogiei şi altele. În urma cercetării s-a constatat că unul dintre obiectivele principale ale instituţiilor bancare este optimizarea profiturilor, performanţa băncii reprezentând un indiciu al stabilităţii şi al încrederii deponenţilor, astfel că trebuie încurajată obţinerea unor performanţe cât mai mari, pentru un sistem financiar eficient şi dinamic. Pentru a menține performanţele la nivel înalt, banca trebuie să aibă la bază politici de prevenire şi diminuare a riscurilor bancare şi implicit a pierderilor. Realizarea obiectivelor şi a strategiilor băncii depinde în mare măsură de structurile organizatorice existente la nivelul băncii.  

The performance of a bank always depends on the quality of the management, the quality is measured by the results obtained as a result of the management decisions. Accurately predict the evolution of the economic variables in which managers must make decisions is a hard thing to achieve. As concrete study methods were used: documentary method, based on accessing and studying bibliographic sources, economic analysis, analytical method, synthesis method, comparison method, analogy method, and more. As a result of the research it was found that one of the main objectives of the banking institutions is optimizing profits, the performance of the Bank representing an indication of stability and depositor confidence, thus it should be encouraged to obtain some of the greatest performance, for a dynamic and efficient financial system. In order to maintain performance at a high level, the Bank must be based on policies of prevention and mitigation of the banking risks and losses. Achievement of the objectives and of the strategies of the Bank depends on the existing organizational structures at the Bank level.

Cuvinte-cheie
sector bancar, performanţă, riscuri, transparență, stabilitate financiară,

management