Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
944 25 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-29 20:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
346.24/.26:347.77 (1) |
Субъекты хозяйственного права (61) |
Коммерческое (торговое) право (1305) |
SM ISO690:2012 ORLOV, Maria. Cadrul normativ de reglementare și perspectivele de dezvoltare a parteneriatului public-privat în sfera proprietății intelectuale . In: Intellectus, 2016, nr. 1, pp. 67-71. ISSN 1810-7079. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intellectus | |||||||
Numărul 1 / 2016 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087 | |||||||
|
|||||||
CZU: 346.24/.26:347.77 | |||||||
Pag. 67-71 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Cadrul normativ de reglementare și perspectivele de dezvoltare a parteneriatului public-privat in sfera proprietății intelectuale. Parteneriatul public-privat este unul din instrumentele prin care autoritățile publice gestionează patrimoniul public, finanțele publice și organizează prestarea de servicii publice. Acest parteneriat nu prezintă o simplă convenție care se consumă la momentul incheierii (semnării) acesteia, ci, de regulă, imbracă forma unor contracte administrative care durează in timp, cum ar fi: contractul de concesiune, de delegare a gestiunii, de achiziții publice ș.a. Deoarece in legislația și in practica Republicii Moldova parteneriatul public-privat este un fenomen nou, respectiv, implementarea acestuia nu este lipsită de unele erori și interpretări neadecvate, iar uneori chiar exagerate. In urma unei analize juridice a parteneriatului public-privat, autorul iși propune să elucideze dacă acesta poate avea sau nu ca obiect și proprietatea intelectuală. |
|||||||
Cuvinte-cheie parteneriat public-privat, proprietate intelectuală, contract administrativ, caiet de sarcini, autoritate publică, patrimoniu public |
|||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-44676</cfResPublId> <cfResPublDate>2016-03-02</cfResPublDate> <cfIssue>1</cfIssue> <cfStartPage>67</cfStartPage> <cfISSN>1810-7079</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/44676</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Cadrul normativ de reglementare și perspectivele de dezvoltare a parteneriatului public-privat în sfera proprietății intelectuale </cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>parteneriat public-privat; proprietate intelectuală; contract administrativ; caiet de sarcini; autoritate publică; patrimoniu public</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Cadrul normativ de reglementare și perspectivele de dezvoltare a parteneriatului public-privat in sfera proprietății intelectuale. Parteneriatul public-privat este unul din instrumentele prin care autoritățile publice gestionează patrimoniul public, finanțele publice și organizează prestarea de servicii publice. Acest parteneriat nu prezintă o simplă convenție care se consumă la momentul incheierii (semnării) acesteia, ci, de regulă, imbracă forma unor contracte administrative care durează in timp, cum ar fi: contractul de concesiune, de delegare a gestiunii, de achiziții publice ș.a. Deoarece in legislația și in practica Republicii Moldova parteneriatul public-privat este un fenomen nou, respectiv, implementarea acestuia nu este lipsită de unele erori și interpretări neadecvate, iar uneori chiar exagerate. In urma unei analize juridice a parteneriatului public-privat, autorul iși propune să elucideze dacă acesta poate avea sau nu ca obiect și proprietatea intelectuală. </cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>Regulatory Framework and Prospects of Development of Public-Private Partnership in the Sphere of Intellectual Property. Public-private partnership is one of the tools by which public authorities manage public assets, public finances and organizes the provision of public services. This partnership does not present a simple convention that is consumed at its conclusion (signing), but usually it takes the form of administrative contracts which require time, such as the concession contract, the management delegation contract, the public acquisitions contract, etc. Since in the Moldovan legislation and practice public-private partnership is a new phenomenon, respectively, its implementation is not without some contains some inappropriate, and sometimes exaggerated, errors and interpretations. Following a legal analysis of public-private partnership, the author aims to elucidate whether or not it may also have intellectual property as an object. </cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='RU' cfTrans='o'>Нормативно-правовая база и перспективы развития государственно-частного партнерства в сфере интеллектуальной собственности. Государственно-частное партнерство является одним из инструментов, с помощью которых государственные органы управляют публичным имуществом, публичными финансами и организуют оказание государственных услуг. Данное партнерство не является простым соглашением, которое исчерпает себя в момент его заключения (подписания), а, как правило, принимает форму долгосрочных административных договоров, таких как: договор концессии, доверительного управления, государственных закупок и т.д. Поскольку для законодательства и практики Республики Молдова государственно-частное партнерство – явление новое, соответственно его внедрение не лишено определенных ошибок и неадекватных интерпретаций, нередко даже выходящих за рамки разумного. В результате юридического анализа государственно-частного партнерства автор ставит своей целью выяснить, может ли интеллектуальная собственность также выступать в качестве его объекта. </cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016-03-02T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016-03-02T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-11234</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016-03-02T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-11234</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-11234-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016-03-02T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Орлов</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Мария</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>