Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.147:796/799 (2) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2657) |
РАЗВЛЕЧЕНИЯ. ЗРЕЛИЩА. ИГРЫ. СПОРТ (1723) |
![]() GRIMALSCHI, Teodor, NASTAS, Natalia, AUTOR, Nou. Cadrul constructivist al performanțelor din perspectiva transcendentă al managementului conținuturilor didactice. In: Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern, Ed. 3, 15 februarie 2024, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Dapartamentul Sporturi de Lupte și Gimnastică al USEFS, 2024, Ediția 4, pp. 50-53. ISBN 978-9975-68-504-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern Ediția 4, 2024 |
||||||
Conferința "Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern" 3, Chișinău, Moldova, 15 februarie 2024 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.147:796/799 | ||||||
Pag. 50-53 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
In the macrodidactics of specialized higher education disciplines, a certain direction of curricular integration of the objectives’ contents in terms of transdisciplinarity has been outlined [3, p.27], which ensures the higher-level interpretation of the teaching-learning units. The mesostructure of different transmission style disciplines acts in a progressive way, with modernist thinking and knowledge transfer. During the transcendental changes and transformations, it leads to the transversality of specialized professional skills in the field, the discipline knowledge and the deep knowledge about the disciplines, the pedagogical teaching of the learning units in methodological, scientific aspects and of the transversality of the specific professional skills. |
||||||
Cuvinte-cheie transdisciplinary education, didactic contents, physical education and sport, management transcendence, progressive transmission style, modernist thinking, knowledge transfer, biopsychopedagogical skills |
||||||
|