Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
![]() VÎȘCU, Irina. Metode interactive și active de predare-învățare ca un instrument pentru creșterea motivației la studenți . In: Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice, 16 decembrie 2022, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din C, 2022, pp. 88-95. ISBN 978-9975-88-104-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice 2022 | ||||||
Conferința "Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice" Cahul, Moldova, 16 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
Pag. 88-95 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Articolul tratează problema creșterii activității cognitive a studenților din învățământul superior folosind metode active și interactive de predare ca una dintre problemele actuale. Cu aceasta ocazie se oferă o scurtă prezentare a fundamentelor teoretice ale problemei de cercetare și un mic studiu din punct de vedere practic. În special, articolul oferă o idee generală despre metodele active și interactive de învățare teoretică, dezvăluie principiile și obiectivele sale. Algoritmul de desfășurare a unei lecții active (interactive) este determinată metodic. Este dată caracteristica conținutului fiecărei etape a lecției. Dezvoltarea operațiilor mentale pe fiecare subiect al lecției, vizualizarea, combinarea ideilor etc. în procesul de dezvoltare, este prevăzut un sistem de sarcini intelectuale care contribuie la formarea abilităților de gândire critică și creativă. La raportarea noului material educațional al prelegerii, au fost studiate o serie de sarcini care contribuie la prelucrarea critică a informațiilor de către studenți. Nivelul de aplicare a metodelor interactive de predare în procesul de predare a studenților conform programelor educaționale, pedagogice din universități a fost, de asemenea, studiat empiric. În timpul studiului experimental, au fost utilizate metode de observare, conversație și interogare. În legătură cu rezultatele studiului, a fost elaborat un model de creștere a activității cognitive a studenților prin metode active (interactive) de predare-învățare, au fost date o serie de recomandări metodologice. |
||||||
Cuvinte-cheie învățare interactivă, învățare active, metode de predare active, activitate cognitivă, creativitate, interactive learning, active learning, active teaching methods, cognitive activity, creativity |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Vîșcu, I.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Metode interactive și active de predare-învățare ca un instrument pentru creșterea motivației la studenți </title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-88-104-3</relatedIdentifier> <subjects> <subject>învățare interactivă</subject> <subject>învățare active</subject> <subject>metode de predare active</subject> <subject>activitate cognitivă</subject> <subject>creativitate</subject> <subject>interactive learning</subject> <subject>active learning</subject> <subject>active teaching methods</subject> <subject>cognitive activity</subject> <subject>creativity</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2022</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Articolul tratează problema creșterii activității cognitive a studenților din învățământul superior folosind metode active și interactive de predare ca una dintre problemele actuale. Cu aceasta ocazie se oferă o scurtă prezentare a fundamentelor teoretice ale problemei de cercetare și un mic studiu din punct de vedere practic. În special, articolul oferă o idee generală despre metodele active și interactive de învățare teoretică, dezvăluie principiile și obiectivele sale. Algoritmul de desfășurare a unei lecții active (interactive) este determinată metodic. Este dată caracteristica conținutului fiecărei etape a lecției. Dezvoltarea operațiilor mentale pe fiecare subiect al lecției, vizualizarea, combinarea ideilor etc. în procesul de dezvoltare, este prevăzut un sistem de sarcini intelectuale care contribuie la formarea abilităților de gândire critică și creativă. La raportarea noului material educațional al prelegerii, au fost studiate o serie de sarcini care contribuie la prelucrarea critică a informațiilor de către studenți. Nivelul de aplicare a metodelor interactive de predare în procesul de predare a studenților conform programelor educaționale, pedagogice din universități a fost, de asemenea, studiat empiric. În timpul studiului experimental, au fost utilizate metode de observare, conversație și interogare. În legătură cu rezultatele studiului, a fost elaborat un model de creștere a activității cognitive a studenților prin metode active (interactive) de predare-învățare, au fost date o serie de recomandări metodologice.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article deals with the problem of increasing the cognitive activity of higher education students using active and interactive teaching methods as one of the current issues. On this occasion, it was provided a brief presentation of the theoretical foundations of the research problem and a small study from a practical point of view. In particular, the article gives a general idea about active and interactive methods of theoretical learning, reveals its principles and goals. The algorithm for conducting an active (interactive) lesson is methodically determined. The characteristic of the content of each stage of the lesson is given. For the development of mental operations on each topic of the lesson, visualization, combining ideas, etc. in the development process, a system of intellectual tasks is provided that contributes to the formation of critical and creative thinking skills. When presenting the new educational material of the lecture, a number of tasks were studied that contribute to the critical processing of information by students. The level of application of interactive teaching methods in the process of teaching students according to educational and pedagogical programs at universities was also studied empirically. During the experimental study, observation, conversation and questioning methods were used. In connection with the results of the study, a model of increasing the cognitive activity of students through active (interactive) teaching-learning methods was developed, a series of methodological recommendations were given.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>