Procesualitatea formării profesionale a croitoruluiconfecționer de îmbrăcăminte la comandă cu ajutorul strategiei centrate pe elev
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
48 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-13 10:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.091:687.1 (1)
Профессиональное образование. Технические школы. Профессиональные колледжи. Политехникумы (277)
Швейная промышленность. Производство одежды. Индустрия красоты (151)
SM ISO690:2012
ALCAZ, Olga. Procesualitatea formării profesionale a croitoruluiconfecționer de îmbrăcăminte la comandă cu ajutorul strategiei centrate pe elev. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 75-78. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11053013
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455

Procesualitatea formării profesionale a croitoruluiconfecționer de îmbrăcăminte la comandă cu ajutorul strategiei centrate pe elev

The Procedural Training of the Tailor-Dressmaker Using a Student-Centered Strategy

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.11053013
CZU: 377.091:687.1

Pag. 75-78

Alcaz Olga
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

În articol ne-am propus să abordăm problema formării profesionale a croitorului-confecționer de îmbrăcăminte la comandă. Facem o prezentare a procesualității formării competențelor profesionale și oferim un model pedagogic de valorificare a strategiei centrate pe elev în vederea asigurării calității educației profesional tehnice, reieșind din realitățile socioeconomice actuale. Acest model favorizează funcționalitatea interacțiunii tuturor factorilor implicați în procesul de pregătire profesional tehnică și contribuie la sporirea calității competențelor viitorilor croitori, care le-ar oferi posibilitatea unei integrări și adaptări ușoare la cerințele pieței muncii.

In this article, we have set out to address the issue of training the tailor-dressmaker. We present the way vocational skills are developed and offer a pedagogical model set on a student-centered strategy intended to ensure the quality of vocationaltechnical education, based on current socio-economic realities. This model favors the functionality of interaction between all relevant factors and contributes to an increase in the quality of future tailors’ skills, which will help them better integrate in the job market and adapt readily to its requirements.

Cuvinte-cheie
procesualitate, învățământ profesional tehnic, formare profesională, competenţe profesionale, croitor-confecționer,

processuality, vocational-technical education, vocational training, professional competences, tailor-dressmaker