Revistele de specialitate ca sursă de inspirație la integrarea lucrărilor de artă
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
38 0
SM ISO690:2012
DANILA (COJOCARI), Victoria, SADOVEI, Larisa. Revistele de specialitate ca sursă de inspirație la integrarea lucrărilor de artă. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 8, 8-9 februarie 2024, Chişinău. Iași – Chișinău-Lviv: 2024, Ediția 9, pp. 148-149. ISSN 2558 – 894X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine
Ediția 9, 2024
Conferința "Yesterday’s cultural heritage – contribution to the development of tomorrow’s sustainable society"
8, Chişinău, Moldova, 8-9 februarie 2024

Revistele de specialitate ca sursă de inspirație la integrarea lucrărilor de artă


Pag. 148-149

Danila (Cojocari) Victoria, Sadovei Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 mai 2024


Rezumat

În contextul dezvoltării și promovării valorilor socioculturale în educație, sarcina cadrului didactic este de a integra studenții în activități participative care să posede la nivel înalt cunoștințe de a rezolva problemele, să contribuie active la dezvoltarea de noi cunoștințe și să propună soluții inovative. Cadrele didactice prin intermediul integrării tehnologiilor inovative oferă posibilitatea tinerilor să se formeze ca personalități și să fie competitivi pe piața muncii. Prin intermediul unei educații durabile are loc formarea unei gândiri interdisciplinare, abilități de inovare, reziliența și mindsetul antreprenorial sunt doar câteva exemple dintre atuuri care vor ajuta studenții să dezvolte o carieră de succes. Succesul personal și profesional se bazează pe o mentalitate deschisă provocărilor, asumarea responsabilității, depășirea dificultăților și angajamentul față de mediul social. În studiul de caz realizat s-a investigat cum valorile socio-culturale contribuie la formarea viitorilor specialiști ca personalități integre. Pentru acesta s-a utilizat strategia experiențială. La studiu au fost antrenați studenții de la specialitatea design interior din cadrul UTM, Facultatea Urbanism și Design Urban, experimentul pedagogic a avut ca scop implicarea și găsirea unor soluții de amenajare, ornamentare a edificiilor publice. Au fost utilizate reviste de specialitate ca surse de inspirație, acestea au avut ca scop dezvoltarea încrederii studenților în propria lor creativitate de a crea și a propune soluții prin intermediul învățării experiențiale. Studenții au avut la dispoziție 2 luni pentru a realiza un portofoliu de artă. Rezultatele au fost prezentate și susținute în fața colegilor. Acest studiu demonstrează cum utilizarea strategiilor influențează modul de însușire și valorificare a valorilor socioculturale.