Întreprinderea Municipală Centrul Stomatologic Municipal Chişinău — furnizor principal de servicii stomatologice acordate populaţiei
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
24 0
SM ISO690:2012
TINTIUC, Elena, GOBJILA, Valeriu. Întreprinderea Municipală Centrul Stomatologic Municipal Chişinău — furnizor principal de servicii stomatologice acordate populaţiei. In: Medicina stomatologică , 2018, nr. 4(49), pp. 13-21. ISSN 1857-1328.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Medicina stomatologică
Numărul 4(49) / 2018 / ISSN 1857-1328

Întreprinderea Municipală Centrul Stomatologic Municipal Chişinău — furnizor principal de servicii stomatologice acordate populaţiei

Municipal Enterprise Chisinau Municipal Dental Center — Main provider of dental services for the population


Pag. 13-21

Tintiuc Elena1, Gobjila Valeriu2
 
1 Asociația Medicală Teritorială Botanica, Chișinău,
2 IMSP Centrul Stomatologic Municipal Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 aprilie 2024


Rezumat

Întreprinderea Municipala Centrul Stomatologic Municipal Chişinău este singura instituţie de profil care include o gamă variată de servicii specializate acordate populaţiei cu diverse afecţiuni a cavităţii bucale. În aceasta instituţie se acordă o atenţie deosebită problemei ce ţine de instruirea universitară şi educaţia continuă a medicilor stomatologi. Una din direcţiile prioritare în activitatea Întreprinderii sunt investiţiile în personal medical atât la momentul recrutării spesialiştilor căt şi pregătirii universitare şi postuniversitare. În prezent e de menţionat şi de demonstrat faptul că, responsabilitatea medicilor angajaţi, reorganizarea serviciului stomatologic municipal de stat Chişinău într-o echipă consolidată, contribuie semnificativ la o mai bună înţelegere a sarcinilor puse în faţa acestei ramuri şi cailor de realizare ale acestora. Este important de menţionat că lansarea ÎM CSM Chişinău acum trei ani a fost o decizie curajoasă şi înţeleaptă a managementului medical care a asigurat şi continuă să o facă cu succes, activităţi de evidenţă, evaluare şi îndeplinire a criteriilor de înaltă competenţă profesională, eficienţă şi disciplină a angajaţilor, în baza documentaţiei de evidenţă statistică, valorificate de către Comisiile de evaluare, validare şi contestare ale instituţiei. Pentru o analiză completă a activităţii ÎM CSM Chişinău se consideră raţional de a folosi două tipuri de indicatori: 1.Administrativi; 2.De performanţă: a) generali — de imput, output de rezultat şi de impact; b) specifici — analitici — economici, de eficienţă internă, de eficacitate şi calitate. Astfel managementul organizaţional este un set de reguli universale care reprezintă un volum de lucru necesar de înfăptuit în cadrul ÎM CSM Chişinău, atunci când ne aflăm la etapa de implimentare a unui management al schimbării sau a unei abordări pe dimensiunea calităţii în acordarea serviciilor medicale stomatologice.

Municipal Enterprise Chisinau Municipal Dental Center is the only institution of profile that includes a wide range of various specialized services for the population with different diseases of the buccal cavity. Within this institution it is paid a great attention to the problem of university studies and the continue education of the dentists. One of the priority directions, in the activity of the Enterprise, are the investments in the medical staff at the recruitment moment of the specialists, as well as to the university and post-university education. It is to be mentioned and proven the fact that, in present the responsibility of the hired doctors, reorganization of the State municipal dental services of Chisinau, within a consolidated team, highly contributes to a better understanding of the tasks of this branch as well as the methods of their implementation. It is needed to mention that the launch of the ME Chisinau MDC, three years ago was a very brave and wise decision of the medical management and which ensured, and still ensures, activity, evaluation and meeting the criteria of the high professional competence accounting, efficiency and discipline of the employees, based on the documents of statistic evidence, capitalized by the Evaluation, Validation and Disproof Commissions. For a complete analysis of the ME MDC Chisinau activity it is considered rational to use two types of indicators: 1. Administrative; 2. Performance: a) general – of input, output of the impact result; b) specific – analytical – economical, of internal efficiency, of efficacy and quality. Therefore, the organizational management represents a set of universal rules that possess a necessary workvolume to be completed within ME Chisinau MDC, when we are at the stage of a modification management implementation or of a quality approach in the dental services field.

Cuvinte-cheie
stomatologie, administrare, profilaxie, organizare, calitate,

dentistry, administration, prophylaxis, organization, Quality