Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
24 0 |
SM ISO690:2012 TINTIUC, Elena, GOBJILA, Valeriu. Întreprinderea Municipală Centrul Stomatologic Municipal Chişinău — furnizor principal de servicii stomatologice acordate populaţiei. In: Medicina stomatologică , 2018, nr. 4(49), pp. 13-21. ISSN 1857-1328. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Medicina stomatologică | ||||||
Numărul 4(49) / 2018 / ISSN 1857-1328 | ||||||
|
||||||
Pag. 13-21 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Întreprinderea Municipala Centrul Stomatologic Municipal Chişinău este singura instituţie de profil care include o gamă variată de servicii specializate acordate populaţiei cu diverse afecţiuni a cavităţii bucale. În aceasta instituţie se acordă o atenţie deosebită problemei ce ţine de instruirea universitară şi educaţia continuă a medicilor stomatologi. Una din direcţiile prioritare în activitatea Întreprinderii sunt investiţiile în personal medical atât la momentul recrutării spesialiştilor căt şi pregătirii universitare şi postuniversitare. În prezent e de menţionat şi de demonstrat faptul că, responsabilitatea medicilor angajaţi, reorganizarea serviciului stomatologic municipal de stat Chişinău într-o echipă consolidată, contribuie semnificativ la o mai bună înţelegere a sarcinilor puse în faţa acestei ramuri şi cailor de realizare ale acestora. Este important de menţionat că lansarea ÎM CSM Chişinău acum trei ani a fost o decizie curajoasă şi înţeleaptă a managementului medical care a asigurat şi continuă să o facă cu succes, activităţi de evidenţă, evaluare şi îndeplinire a criteriilor de înaltă competenţă profesională, eficienţă şi disciplină a angajaţilor, în baza documentaţiei de evidenţă statistică, valorificate de către Comisiile de evaluare, validare şi contestare ale instituţiei. Pentru o analiză completă a activităţii ÎM CSM Chişinău se consideră raţional de a folosi două tipuri de indicatori: 1.Administrativi; 2.De performanţă: a) generali — de imput, output de rezultat şi de impact; b) specifici — analitici — economici, de eficienţă internă, de eficacitate şi calitate. Astfel managementul organizaţional este un set de reguli universale care reprezintă un volum de lucru necesar de înfăptuit în cadrul ÎM CSM Chişinău, atunci când ne aflăm la etapa de implimentare a unui management al schimbării sau a unei abordări pe dimensiunea calităţii în acordarea serviciilor medicale stomatologice. |
||||||
Cuvinte-cheie stomatologie, administrare, profilaxie, organizare, calitate, dentistry, administration, prophylaxis, organization, Quality |
||||||
|