Articolul precedent |
Articolul urmator |
87 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.111’34:378.147 (2) |
Английский язык (700) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2669) |
SM ISO690:2012 USATÎI, Larisa. Demersul comunicativ la valorificarea competenţei fonologice în limba străină. In: Probleme ale lingvisticii și didacticii limbilor străine: tradiții și inovații", conferință ştiințifică națională, 3 mai 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS, 2023, pp. 91-103. ISBN 978-9975-46-868-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale lingvisticii și didacticii limbilor străine: tradiții și inovații", conferință ştiințifică națională 2023 | ||||||
Conferința "Probleme ale lingvisticii și didacticii limbilor străine: tradiții și inovații" Chişinău, Moldova, 3 mai 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.111’34:378.147 | ||||||
Pag. 91-103 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The effectiveness of the pronunciation largely determines the success of the mastery of oral speech. Phonological competence is one of the important elements of speech culture, of general human culture. The speech is difficult to understand by the listener or is totally incomprehensible, if the speaker does not respect the phonological norms of the studied language, therefore difficulties also arise in the intercultural dialogue. Thus, the phonetic lab, articulatory agenda, articulatory gymnastics, as well as the typology of exercises contribute enormously to intelligible pronunciation which is helpful in the realization of the intercultural dialogue. |
||||||
Cuvinte-cheie phonological competence, intercultural dialogue, phonetic laboratory, articulatory agenda, articulatory gymnastics, typology of exercises, communicative exercises |
||||||
|