Competențe digitale sub aspectul educației socioculturale
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
85 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 21:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.02:004 (3)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2579)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4184)
SM ISO690:2012
DANILA (COJOCARI), Victoria. Competențe digitale sub aspectul educației socioculturale. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2023, nr. 4(71), pp. 164-170. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.23.4-71.20
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 4(71) / 2023 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Competențe digitale sub aspectul educației socioculturale

Digital competences in terms of socio-cultural education

DOI:https://doi.org/10.52673/18570461.23.4-71.20
CZU: 378.02:004

Pag. 164-170

Danila (Cojocari) Victoria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 martie 2024


Rezumat

The purpose of this paper is to present a model for the digital culture development of the students from the International Free University, the Computer Graphics Programming specialty, second year, first cycle, bachelor's degree. The results of the study carried out during the classes using programs and information technologies according to the digital skills training program are analyzed. The study focused on the development of sociocultural values, essential for the growth and training of young people as qualified personalities and specialists. Digital skills are not only the core of students' digital culture, but a complex, interdisciplinary phenomenon, therefore requiring a comprehensive analysis through the prism of different fields of science (philosophy, sociology, psychology, pedagogy, study of arts). Values of digital culture are indispensable for organizing social and cultural activities within society, promoting the products of non-commercial organizations, etc. The work capitalizes on the idea of students` collaboration and motivation in the development of fundamental products through digital tools in the teaching-learning-evaluation process.

Scopul acestei lucrări este de a prezenta un model de dezvoltare a culturii digitale a studenților din cadrul Universității Libere Internaționale, specialitatea Programarea graficii la calculator, anul II, ciclul I licență. Sunt analizate rezultatele studiului efectuat în cadrul orelor prin utilizarea programelor și tehnologiilor informaționale conform programei de formare a competențelor digitale. Studiul s-a axat pe dezvoltarea valorilor socioculturale, esențiale pentru creșterea și formarea tinerilor ca personalități și specialiști calificați. Competențele digitale constituie nu doar nucleul culturii digitale a studenților, ci un fenomen complex, interdisciplinar, necesitând, prin urmare, o analiză cuprinzătoare prin prisma diferitor domenii ale științei (filosofie, sociologie, psihologie, pedagogie, studiul artelor). Valori ale culturii digitale sunt indispensabile organizării activităților sociale și culturale în cadrul societății, promovării produselor unor organizații necomerciale ș.a. În lucrare este valorificată ideea de colaborare și motivare a studenților în elaborarea unor produse cu impact prin intermediul uneltelor digitale în procesul de predare-învățare-evaluare.

Cuvinte-cheie
educational technologies, active participation, sociocultural values, digital competences,

tehnologii educaţionale, participare activă, valori socioculturale, competenţe digitale