Model de dezvoltare a inteligenţei lingvistice a elevilor de vârstă şcolară mică în contextul studierii limbii engleze
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
72 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 09:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.02:811.111’1 (1)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2016)
Английский язык (673)
SM ISO690:2012
BOTNARI, Valentina, RUSU, Cătălina. Model de dezvoltare a inteligenţei lingvistice a elevilor de vârstă şcolară mică în contextul studierii limbii engleze. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2023, nr. 4(71), pp. 157-163. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.23.4-71.19
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 4(71) / 2023 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Model de dezvoltare a inteligenţei lingvistice a elevilor de vârstă şcolară mică în contextul studierii limbii engleze

Model for the development of linguistic intelligence of small schoolchildren in the context of studying english

DOI:https://doi.org/10.52673/18570461.23.4-71.19
CZU: 373.3.02:811.111’1

Pag. 157-163

Botnari Valentina, Rusu Cătălina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 martie 2024


Rezumat

The article includes interpretations behind the enhancement of the Pedagogical Model for the development of linguistic intelligence in elementary school students. The beginning of the text reflects arguments with reference to the actuality and necessity of creating such a pedagogical model. An analysis of existing studies is provided, the results of which were used in the development of the given model. Then follows the description of the structural elements of the model: level 1 – Intelligence as a function of the mind; level 2 – of the Model-Topic of linguistic intelligence; level 3 – Marking the development of linguistic intelligence with linguistic dimensions: semantics, phonology, syntax, praxis; level 4 – Argumentological Principle and DIL Technology. This structural element of the Model has been given priority in the description, because it is one it is one that has particular originality and significance. The conditions derived from certain principles are presented, the compliance of which might increase the effectiveness of the formation of linguistic intelligence in young students.

Articolul include raționamente care au stat la baza elaborării Modelului pedagogic de dezvoltare a inteligenței lingvistice la elevii de vârstă școlară mica. Debutul textului reflectă argumente cu referire la actualitatea și necesitatea creării unui atare model pedagogic. Se oferă o analiză a studiilor existente, ale căror rezultate au fost valorificate în cadrul elaborării modelului dat. Urmează apoi descrierea elementelor structurale ale modelului: nivelul 1 – Inteligența ca funcție a minții; nivelul 2 – Topica inteligenței lingvistice; nivelul 3 – Marcajul dezvoltării inteligenței lingvistice cu dimensiunile lingvistice: semantica, fonologia, sintaxa, praxisul; nivelul 4 – Principiul argumentologic și Tehnologia DIL. Acestui element structural al Modelului i s-a oferit prioritate în descriere, deoarece este unul care deține originalitate și semnificație deosebită. Se prezintă condițiile descendente din anumite principii respectarea cărora, eventual, sporește eficiența formării inteligenței lingvistice la elevii mici.

Cuvinte-cheie
model, linguistic intelligence, student, early school age, semantics, phonetics, syntax, praxis, argumentology, principle,

model, inteligenţa lingvistică, elev, vârsta școlară mică, semantică, fonetică, sintaxă, praxis, argumentologie, principiu