Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 18:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013:004 (3) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4076) |
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4280) |
![]() CUCOŞ, Constantin. Provocări și răspunsuri educaționale generate de dinamica tehno-socială actuală. In: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale, 23 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 15-27. ISBN 978-9975-46-859-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățarea școlară în contextul provocărilor societale 2023 | ||||||
Simpozionul "Învățarea școlară în contextul provocărilor societale" Chişinău, Moldova, 23 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013:004 | ||||||
Pag. 15-27 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol examinează provocările educației legate de tehnologiile informației și comunicațiilor. Școala trebuie să răspundă acestor provocări și să asigure schimbările de accent în ceea ce privește învățarea școlară și metodologiile didactice pentru a forma o atitudine responsabilă, în perspectiva conservării dar și a creșterii spiritualizării și umanizării lumii în care trăim. Articolul evidențiază o serie de schimbări de accent în ceea ce privește generarea cunoștințelor și transmiterea acesteia prin practici educaționale – prin școală – în condițiile extinderii noilor mijloace de informare și comunicare. |
||||||
Cuvinte-cheie information technologies, education, online education, avatars, skills, tehnologii informaţionale, educaţie, Educație Online, avatare, competențe |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Cucoş, C.</creatorName> <affiliation>Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi, România</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Provocări și răspunsuri educaționale generate de dinamica tehno-socială actuală</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2023</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-46-859-6</relatedIdentifier> <subjects> <subject>information technologies</subject> <subject>education</subject> <subject>online education</subject> <subject>avatars</subject> <subject>skills</subject> <subject>tehnologii informaţionale</subject> <subject>educaţie</subject> <subject>Educație Online</subject> <subject>avatare</subject> <subject>competențe</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.013:004</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2023</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Acest articol examinează provocările educației legate de tehnologiile informației și comunicațiilor. Școala trebuie să răspundă acestor provocări și să asigure schimbările de accent în ceea ce privește învățarea școlară și metodologiile didactice pentru a forma o atitudine responsabilă, în perspectiva conservării dar și a creșterii spiritualizării și umanizării lumii în care trăim. Articolul evidențiază o serie de schimbări de accent în ceea ce privește generarea cunoștințelor și transmiterea acesteia prin practici educaționale – prin școală – în condițiile extinderii noilor mijloace de informare și comunicare.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>This article examines the challenges of education related to information and communication technologies. School must respond to these challenges and ensure the changes in emphasis regarding school learning and didactic methodologies in order to form a responsible attitude, in the perspective of preserving but also increasing the spiritualization and humanization of the world we live in. The article highlights a series of shifts in emphasis regarding the generation of knowledge and its transmission through educational practices – through school – under the conditions of the extension of new means of information and communication.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>