Formarea competențelor socioculturale și influența valorilor asupra educației contemporane
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
90 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 09:54
SM ISO690:2012
DANILA (COJOCARI), Victoria. Formarea competențelor socioculturale și influența valorilor asupra educației contemporane. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2023, nr. 2(18), pp. 173-182. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(18) / 2023 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Formarea competențelor socioculturale și influența valorilor asupra educației contemporane

The formation of sociocultural competences and the influence of values on contemporary education


Pag. 173-182

Danila (Cojocari) Victoria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 februarie 2024


Rezumat

Lucrarea își propune să prezinte valorile socioculturale și modul în care acestea influențează formarea tinerei generații. Se știe că implicarea, interacțiunea, conștientizarea schimbărilor care se produc în sine și în mediu, acceptarea responsabilităților, identificarea și exercitarea capacității de a controla sentimentele emoționale și manifestarea unui comportament proactiv și responsabil sunt câteva dintre calitățile care încurajează integrarea socială și interculturală a omului. Printre acestea pot fi identificate promovarea, conservarea, conservarea bunurilor culturale și de patrimoniu, dezvoltarea simțului estetic prin realizarea de lucrări creative și ingenioase și, nu în ultimul rând, promovarea inițiativelor și proiectelor culturale la nivelul instituției, societate prin valorificarea propriilor capacităţi creative. Metodele de cercetare utilizate în această lucrare sunt: analiza surselor teoretice, clasificarea, sistematizarea, analiza de conținut, o metodă de modelare. S-a propus un model de formare a valorilor socioculturale ale tinerilor, care să contribuie la soluționarea unor probleme ale educației moderne. Modelul se concentrează pe organizarea spațiului educațional prin integrarea activităților academice, extrașcolare, independente, practice, științifice, de cercetare, culturale și publice ale studenților.

The paper aims to present sociocultural values and how they influence the formation of the young generation. It is known that involvement, interaction, awareness of the changes occurring in oneself and in the environment, acceptance of responsibilities, identification and exercise of the ability to control emotional feelings and the manifestation of a proactive and responsible behavior are some of the qualities that encourage the social and intercultural integration of to man. Among these can be identified the promotion, preservation, preservation of cultural and heritage assets, the development of the aesthetic sense by making creative and ingenious works and, last but not least, the promotion of cultural initiatives and projects at the level of the institution, society by capitalizing on one's own creative abilities. The research methods used in this work are: analysis of theoretical sources, classification, systematization, content analysis, a modeling method. A model was proposed for the formation of sociocultural values of young people, which would contribute to the solution of some problems of modern education. The model focuses on the organization of the educational space by integrating the academic, extracurricular, independent, practical, scientific, research, cultural and public activities of the students.

Cuvinte-cheie
valori socioculturale, autoeducaţie, model conceptual, competențe,

sociocultural values, self-education, Conceptual model, skills