Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
90 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-02 09:54 |
SM ISO690:2012 DANILA (COJOCARI), Victoria. Formarea competențelor socioculturale și influența valorilor asupra educației contemporane. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2023, nr. 2(18), pp. 173-182. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | ||||||
Numărul 2(18) / 2023 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | ||||||
|
||||||
Pag. 173-182 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Lucrarea își propune să prezinte valorile socioculturale și modul în care acestea influențează formarea tinerei generații. Se știe că implicarea, interacțiunea, conștientizarea schimbărilor care se produc în sine și în mediu, acceptarea responsabilităților, identificarea și exercitarea capacității de a controla sentimentele emoționale și manifestarea unui comportament proactiv și responsabil sunt câteva dintre calitățile care încurajează integrarea socială și interculturală a omului. Printre acestea pot fi identificate promovarea, conservarea, conservarea bunurilor culturale și de patrimoniu, dezvoltarea simțului estetic prin realizarea de lucrări creative și ingenioase și, nu în ultimul rând, promovarea inițiativelor și proiectelor culturale la nivelul instituției, societate prin valorificarea propriilor capacităţi creative. Metodele de cercetare utilizate în această lucrare sunt: analiza surselor teoretice, clasificarea, sistematizarea, analiza de conținut, o metodă de modelare. S-a propus un model de formare a valorilor socioculturale ale tinerilor, care să contribuie la soluționarea unor probleme ale educației moderne. Modelul se concentrează pe organizarea spațiului educațional prin integrarea activităților academice, extrașcolare, independente, practice, științifice, de cercetare, culturale și publice ale studenților. |
||||||
Cuvinte-cheie valori socioculturale, autoeducaţie, model conceptual, competențe, sociocultural values, self-education, Conceptual model, skills |
||||||
|