Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
142 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 21:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
004.94 (63) |
Прикладные информационные (компьютерные) технологии. Методы основанные на применении компьютеров (449) |
SM ISO690:2012 TITCHIEV, Inga, CAFTANATOV, Olesea, TALAMBUTA, Dan. Discovering the mysteries of Pi number using AR technologies. In: Acta et commentationes (Ştiinţe Exacte și ale Naturii), 2023, nr. 2(16), pp. 118-127. ISSN 2537-6284. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3644.v16i2.118-127 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe Exacte și ale Naturii) | |||||||
Numărul 2(16) / 2023 / ISSN 2537-6284 /ISSNe 2587-3644 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3644.v16i2.118-127 | |||||||
CZU: 004.94 | |||||||
MSC 2010: 97C70, 68T05. | |||||||
Pag. 118-127 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
The integration of Augmented Reality (AR) in education requires a strategic approach in order to ensure effectiveness in the learning process. AR technologies are constantly evolving, offering new possibilities for educational content, making it an evolving and innovative tool for educators. Exploring the mathematical world of Pi through AR can be an engaging and interactive experience for learners. This article presents the approach used in the development of an Augmented Reality application intended for Pi learning. |
|||||||
Cuvinte-cheie augmented reality, challenges, education, Pi number, realitate augmentată, provocări, educaţie, numărul Pi |
|||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Ţiţchiev (Camerzan), I.I.</dc:creator> <dc:creator>Caftanatov, O.D.</dc:creator> <dc:creator>Talambuta, D.</dc:creator> <dc:date>2023-12-30</dc:date> <dc:description xml:lang='en'><p>The integration of Augmented Reality (AR) in education requires a strategic approach in order to ensure effectiveness in the learning process. AR technologies are constantly evolving, offering new possibilities for educational content, making it an evolving and innovative tool for educators. Exploring the mathematical world of Pi through AR can be an engaging and interactive experience for learners. This article presents the approach used in the development of an Augmented Reality application intended for Pi learning.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='ro'><p>Integrarea Realității Augmentate (RA) în educație necesită o abordare strategică pentru a asigura eficacitatea procesului de învățare. Tehnologiile RA evoluează constant, oferind noi posibilități pentru conținutul educațional, făcându-l un instrument evolutiv și inovator pentru profesori. Explorarea numărului Pi prin RA poate fi o experiență captivantă și interactivă pentru instruiți. În acest articol este prezentată abordarea utilizată în dezvoltarea unei aplicații de Realitate Augmentată destinată învățării numărului Pi.</p></dc:description> <dc:identifier>10.36120/2587-3644.v16i2.118-127</dc:identifier> <dc:source>Acta et commentationes (Ştiinţe Exacte și ale Naturii) 16 (2) 118-127</dc:source> <dc:subject>augmented reality</dc:subject> <dc:subject>challenges</dc:subject> <dc:subject>education</dc:subject> <dc:subject>Pi number</dc:subject> <dc:subject>realitate augmentată</dc:subject> <dc:subject>provocări</dc:subject> <dc:subject>educaţie</dc:subject> <dc:subject>numărul Pi</dc:subject> <dc:title>Discovering the mysteries of Pi number using AR technologies</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>