Etapes importantes de l’evolution curriculaire dans la Republique de Moldova
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
733 3
Ultima descărcare din IBN:
2020-04-12 16:41
SM ISO690:2012
TULBURE, Tatiana, GUŢU, Ion. Etapes importantes de l’evolution curriculaire dans la Republique de Moldova . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2011, nr. 10(50), pp. 88-90. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(50) / 2011 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Etapes importantes de l’evolution curriculaire dans la Republique de Moldova

Pag. 88-90

Tulbure Tatiana, Guţu Ion
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Pe parcursul ultimului deceniu s-au produs schimbări esenţiale în învăţământul din Republica Moldova. În primul rând, s-a schimbat modul de abordare a procesului educaţional, acesta cunoscând patru etape de evoluţie: proiectarepredare- învăţare-evaluare. Totodată, învăţământul informativ-reproductiv de adineaori a fost substituit cu cel formativdezvoltativ, fiind elaborate, revizuite şi modernizate curricula şi manualele de limbi străine. În aspectul dominantei educative, sistemul de formare a trecut de la o centrare pe elev şi obiective la o centrare pe elev şi competenţe. În studiul nostru vom vedea că există şi alte eventuale centrări (pe metoda predării, pe profesor, pe evaluare etc.), care au un rol important în actul educaţional. Scopul comunicării consistă în elucidarea etapelor evoluţiei curriculare, în dezvăluirea dominantei educative şi în analiza curriculei, care au stat şi stau la baza sistemului nostru de învăţământ.