Articolul precedent |
Articolul urmator |
139 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-09 22:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.135.1’373.612.2 (2) |
Балканские романские языки (1457) |
SM ISO690:2012 MINCU, Eugenia, MACOVEI, Dorina, ROTARI, Natalia. „Creativitatea” terminologică: termenii academici. In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european : Bogdan Petriceicu-Hasdeu: 185 de ani de la naștere, Ed. 17, 5-6 octombrie 2023, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Ediţia 17, pp. 84-93. ISBN 978-9975-62-603-3.. DOI: https://doi.org/10.52505/filomod.2023.17.11 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european Ediţia 17, 2023 |
|||||||
Conferința "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european." 17, Chişinău, Moldova, 5-6 octombrie 2023 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.52505/filomod.2023.17.11 | |||||||
CZU: 811.135.1’373.612.2 | |||||||
Pag. 84-93 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
„Creativitatea” terminologică în procesul de „dreapta potrivire a numelui” se axează, în special, pe metaforizare ca fenomen cognitiv, care implică mecanisme gnoseologice universale la nivel conceptual. Modelarea metaforică presupune: a) nivelul lingvistic (cuvântul și sensul cuvântului; interacțiunea lexicală); b) nivelul extralingvistic (conceptualizarea și organizarea conceptelor); c) nivelul reprezentărilor. Articolul de față propune termeni academici, care reflectă cunoașterea, înțelegerea și precizarea „lucrurilor” academice. Termenii selectați sunt, de regulă, împrumuturi din limbile moderne, formați în baza unităților savante greco-latine și dețin un statut translingvistic. Acești termeni sunt supuși procesului de demetaforizare – un fenomen lingvistico-cognitiv, prin care metaforele sunt dezambiguizate, adică sunt explorate, pentru a se înțelege sensurile lor literale sau pentru a identifica implicațiile și semnificațiile lor într-un context specific. |
|||||||
Cuvinte-cheie termeni-metaforă, împrumuturi lexicale, limbi savante, metaphorical terms, lexical borrowings, scientific languages |
|||||||
|