Învățarea asistată de evaluare în condițiile online de formare universitară a cadrelor didactice
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
205 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-07-04 12:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.026 (71)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1259)
SM ISO690:2012
COJOCARU, Vasile, COJOCARU, Valentina. Învățarea asistată de evaluare în condițiile online de formare universitară a cadrelor didactice. In: Science and education: new approaches and perspectives, Ed. 25, 24-25 martie 2023, Chişinău. Chişinău: (CEP UPSC, 2023, Seria 25, Vol.2, pp. 17-27. ISBN 978-9975-46-783-4. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p17-27
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Science and education: new approaches and perspectives
Seria 25, Vol.2, 2023
Conferința "Ştiință și educație: noi abordări și perspective"
25, Chişinău, Moldova, 24-25 martie 2023

Învățarea asistată de evaluare în condițiile online de formare universitară a cadrelor didactice

Learning assisted by evaluation in the online conditions of the academic training of teachers

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p17-27
CZU: 37.026

Pag. 17-27

Cojocaru Vasile, Cojocaru Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 octombrie 2023


Rezumat

The article specifies the completeness of the teacher’s training process components from the perspective of constructivist and competence pedagogy with arguments for the need to promote the strategy for assisted learning and evaluation in online conditions, a strategy aimed at formative and holistic assessment of students’ achievements of learning tasks in each topic/module of the UPS „I. Creangă” Master’s Program in Educational Management, using specific assessment criteria. In this context, learning is understood, approached, researched and practiced as a progressive transformation of behavior in interaction with knowledge objects and life situations, which imprints a creative learning, creative thinking that results in learning products percieved as a „result”, that expresses a „purpose”, „the result of an experience ”,“ value”.

Cuvinte-cheie
learning, assessment, purpose, strategy, competence, teachers