The development of critical thinking in John Dewey's model of education
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
199 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-14 15:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.955 (3)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4079)
Психология (3516)
SM ISO690:2012
LUPUŞOR, Alexandru. Dezvoltarea gândirii critice în modelul educațional al lui John Dewey. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 107-108. ISBN 978-9975-159-95-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane
Ediția a 5-a, 2022
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"
Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022

The development of critical thinking in John Dewey's model of education

Dezvoltarea gândirii critice în modelul educațional al lui John Dewey

CZU: 37.015.3+159.955

Pag. 107-108

Lupuşor Alexandru
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 25 iulie 2023


Rezumat

Studiul își propune să urmărească cum, în opinia filosofului și pedagogului John Dewey, dezvoltarea gândirii critice speculative (pe care Dewey o numește gândire reflexivă) este concepută ca parte integrantă a educației. În acest scop, studiul va presupune trei pași. Primul pas prezintă concepția deweyană despre cunoaștere. Aici va fi descris modul în care Dewey concepe cunoașterea ca fiind rezultatul unei examinări critice, efectuată prin gândire reflexivă, a viabilității unei ipoteze. Pentru a vedea întreaga sferă a acestei teorii a cunoașterii privind dezvoltarea gândirii reflexive, se face recurs, în special, la patru concepte: experiență, continuitate, creștere și cercetare. A doua etapă a acestui studiu ne va permite să explorăm modul în care dezvoltarea gândirii reflexive devine garanție a libertății individuale. Una din tezele lui Dewey discutate aici e cea potrivit căreia cetățenia implică neapărat o viață reflexivă. În cele din urmă, studiul intenționează să abordeze trei concepte cheie legate de educație care, potrivit lui Dewey, influențează dezvoltarea gândirii reflexive. În primul rând e vorba de conceptul de experiență din perspectiva educației cetățenești. Dar, de asemenea, va fi vorba de alte două concepte centrale pe care Dewey le dezvoltă în modelul său de educație: interesul și creșterea. Pe temeiul unei atare clarificări conceptuale, se va încerca elucidarea problemei educației pentru cetățenie, pe care, de altfel, Dewey nu o abordează în mod direct.

The study aims to trace how, according to philosopher and educator John Dewey, the development of speculative critical thinking (which Dewey calls reflexive thinking) is conceived as an integral part of education. To this end, the study will assume three steps. The first step presents the Deweyan conception of knowledge. Here it will be described how Dewey conceives the knowledge as the result of a critical examination, carried out through reflective thinking, of the viability of a hypothesis. To see the full scope of this theory of knowledge regarding the development of reflective thinking, four concepts are used in particular: experience, continuity, growth and research. The second stage of this study will allow us to explore how the development of reflective thinking becomes a guarantee of individual freedom. One of Dewey's theses discussed here is that citizenship necessarily involves a reflective life. Finally, the study intends to address three key concepts related to education that, according to Dewey, influence the development of reflective thinking. First of all, it is about the concept of experience from the perspective of civic education. But it will also be about two other central concepts that Dewey develops in his model of education: interest and growth. On the basis of this conceptual clarification, the study will try to elucidate the problem of citizenship education, which, by the way, Dewey does not address directly.

Cuvinte-cheie
gândire critică, gândire reflexivă, libertate individuală, educație pentru cetățenie,

critical thinking, reflexive thinking, individual freedom, citizenship education