Spațiul european al educației – oportunități pentru tinerii din Republica Moldova
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
127 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-26 10:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0(478):061.1EU (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14334)
Государственные организации и объединения. Государственные, правительственные, национальные, международные организации (406)
SM ISO690:2012
GARBATOVSCHI, Valeria. Spațiul european al educației – oportunități pentru tinerii din Republica Moldova. In: Parteneriatul Estic:: spre o comunitate a democrației și prosperității, Ed. 16, 31 martie - 1 aprilie 2023, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2023, 1, pp. 292-306. ISBN 978-9975-165-94-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Parteneriatul Estic:
1, 2023
Conferința "Parteneriatul Estic: spre o comunitate a democrației și prosperității"
16, Chişinău, Moldova, 31 martie - 1 aprilie 2023

Spațiul european al educației – oportunități pentru tinerii din Republica Moldova

European education area – opportunities for young people

CZU: 37.0(478):061.1EU

Pag. 292-306

Garbatovschi Valeria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 iunie 2023


Rezumat

În condițiile societății informaționale, a societății bazate pe cunoaștere și în contextul tensiunilor, confruntărilor, inclusiv armate, caracteristice timpului nostru istoric, se justifică necesitatea creării spațiului european al educației. Considerăm că diversitatea crizelor care, în prezent, afectează toate sferele vieții sociale pot fi depășite, dezvoltarea durabilă a societății moldovenești și poate deveni realitate doar în cazul când vom educa generații de profesioniști patrioți, competenți, ce vor dori să investească timp, efort, entuziasm, vocație și dragoste în procesul de revitalizare a sistemului social din Republica Moldova. Importanța Spațiului european al educației se referă la susținerea continuității învățării pe tot parcursul vieții, de la educația și îngrijirea copiilor preșcolari, continuând cu educația școlară și educația și formarea profesională, până la învățământul superior și la educația adulților. Astfel, acest spațiu are rolul de a promova și încuraja mobilitatea, cooperarea în materie de educație și formare și sprijinirea statelor membre în creșterea eficienței sistemelor acestora de educație și formare. Sistemului de învățământ din Republica Moldova se confruntă cu o serie de provocări, convergente cu obiectivele strategice ale Spațiului european al Educației. Astfel, eficiența ar putea fi asigurată în cazul în care că inițiativele incluse în conceptul și acțiunile viitoare care urmează să fie propuse și efectuate ca parte a unui Spațiu european al educației necesită asigurarea complementarității și coerenței în ceea ce privește sistemele naționale de educație și formare și ar trebui să includă toate nivelurile și tipurile de educație și formare, inclusiv educația adulților și educația și formarea profesională.

In the conditions of the information society, of the society based on knowledge and in the context of tensions, confrontations, including armed forces, characteristic of our historical time, the need to create the European space of education is justified. We believe that the diversity of crises that currently affect all spheres of social life can be overcome, the sustainable development of Moldovan society can become a reality only if we educate generations of patriotic, competent professionals who will want to invest time, effort, entusiasm, vocation and love in the revitalization process of the social system in the Republic of Moldova. The importance of the European Education Area is about supporting the continuum of lifelong learning, from pre-school education and care, through school education and vocational education and training, to higher education and adult education. Thus, this space has the role of promoting and encouraging mobility, cooperation in education and training and supporting Member States in increasing the efficiency of their education and training systems. The education system in the Republic of Moldova faces a series of challenges, converging with the strategic objectives of the European Education Area. Thus, efficiency could be ensured if the initiatives included in the concept and future actions to be proposed and carried out as part of a European Education Area require ensuring complementarity and coherence with regard to national education and training systems and it should include all levels and types of education and training, including adult education and vocational education and training.

Cuvinte-cheie
spațiul european al educației, Tineri, oportunitate, valoare, mobilitate, competenţe digitale,

European Education Area, adult education, Cooperation, mobility, young people