Studiu privind formarea profesională continuă a personalului de specialitate din Sistemul Național de Biblioteci din Republica Moldova
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
165 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-30 13:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
021.6 (18)
Библиотечное дело. Библиотековедение (690)
SM ISO690:2012
POVESTCA, Lilia. Studiu privind formarea profesională continuă a personalului de specialitate din Sistemul Național de Biblioteci din Republica Moldova . In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2023, nr. 1(68), pp. 129-138. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.23.1-68.17
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 1(68) / 2023 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Studiu privind formarea profesională continuă a personalului de specialitate din Sistemul Național de Biblioteci din Republica Moldova

Study on continuous professional education of specialist staffs of the National Library System of Moldova

DOI:https://doi.org/10.52673/18570461.23.1-68.17
CZU: 021.6

Pag. 129-138

Povestca Lilia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 iunie 2023


Rezumat

The purpose of the study is to evaluate the level of functioning of the continuing professional training system of the specialist staff in the country’s libraries, as well as the attitude of the library staff towards the continuing education programs, the reasons and difficulties encountered in participating in the continuing education. To achieve the objectives of the study, a survey was carried out with the help of an online questionnaire, in which 842 specialists from public, university libraries, as well as those from general education institutions participated. The results of the analysis show that the highest participation rate is in 1-2 educational programs, the respondents prefer to be offered continuing professional training programs and it is essential to stimulate their motivation to participate in training programs. The majority of the ones investigated confirmed the need to develop the system of continuous professional training of library staff in the Republic of Moldova. The results of this study have implications for the planning and implementation of continuing professional development in libraries from the Republic of Moldova. The originality and value of this work lies in the fact that it presents the results of one of the few studies on the development of specialized library staff undertaken in our country.

Scopul studiului este de a evalua nivelul de funcționare a sistemului de formare profesională continuă a personalului de specialitate din bibliotecile Republicii Moldova, precum și atitudinea personalului din biblioteci față de programele de educație continuă, motivele și dificultățile întâmpinate în participarea la instruirea continuă. Pentru atingerea obiectivelor studiului a fost realizat un sondaj cu ajutorul unui chestionar online, la care au participat 842 de specialiști din bibliotecile publice, universitare, precum și cele din instituțiile de învățământ general. Rezultatele analizei arată că cea mai mare rată de participare este în 1-2 programe educaționale, respondenții preferă să li se propună programe de formare profesională continuă și este esențială stimularea motivațiilor lor de a participa la programe de formare. Majoritatea investigaților au confirmat necesitatea dezvoltării sistemului de formare profesională continuă în domeniu a personalului de specialitate din bibliotecile Republicii Moldova. Rezultatele acestui studiu au implicații pentru planificarea și implementarea dezvoltării profesionale continue în bibliotecile din Republica Moldova. Originalitatea și valoarea acestei lucrări constă în faptul că prezintă rezultatele unuia dintre puținele studii privind dezvoltarea personalului de specialitate din biblioteci întreprinse în țara noastră.

Cuvinte-cheie
continuous professional training, National Library System, Continuous training, training programs,

formare profesională continuă, sistem național de biblioteci, instruire continuă, programe de formare