Evaluarea formativă – un element central pentru învățare în învățământul primar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
324 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-28 08:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.091.27 (10)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2143)
SM ISO690:2012
ȘTIRBU, Minodora. Evaluarea formativă – un element central pentru învățare în învățământul primar. In: Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării, 4-5 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPSC, 2022, pp. 218-223. DOI: https://doi.org/10.46727
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării 2022
Conferința "Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării"
Chişinău, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Evaluarea formativă – un element central pentru învățare în învățământul primar

DOI:https://doi.org/10.46727
CZU: 373.3.091.27

Pag. 218-223

Știrbu Minodora
 
Liceul Teoretic "Traian", Chişinau
 
 
Disponibil în IBN: 20 martie 2023


Rezumat

Evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar constă în îmbunătățirea rezultatelor școlare, contribuie la motivarea pentru învățare, la corectarea și autocorectarea greșelilor, astfel se susține dezvoltarea personalității școlarului mic. În acest sens, articolul evidențiază rolul evaluării formative, care are scopul de a colecta informații detaliate ce pot fi folosite pentru a îmbunătăți învățarea elevilor. Astfel, evaluarea formativă oferă feedback pentru a ajusta în mod dinamic învățarea, depistează nevoile elevilor, pe măsură ce acestea apar și se schimbă.

Criterion evaluation through descriptors in primary education consists in improving school results, contributes to the motivation for learning, to the correction and self-correction of mistakes, thus supporting the development of the personality of the young schoolchild. In this sense, the article highlights the role of formative assessment, which aims to collect detailed information that can be used to improve student learning. Thus, formative assessment provides the feedback to dynamically adjust learning, detects student needs as they emerge and change.

Cuvinte-cheie
feedback, predare-învăţare, monitorizare, rezultate, progres,

feedback, teaching-learning, monitoring, results, progress