Argumente privind importanța empatiei profesionale a studenților mediciniști
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
340 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-02 21:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.011.32:61:159.9 (1)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2668)
Mедицинские науки (11469)
Психология (3514)
SM ISO690:2012
OALA, Viorica. Argumente privind importanța empatiei profesionale a studenților mediciniști. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 4(30), pp. 152-160. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.152-160
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(30) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Argumente privind importanța empatiei profesionale a studenților mediciniști

Arguments regarding the importance of professional empathy of medical students

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.152-160
CZU: 378.011.32:61:159.9

Pag. 152-160

Oala Viorica
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 5 martie 2023


Rezumat

Articolul prezintă argumente teoretice privind semnificația științifică a empatiei profesionale ca o competență importantă recomandabilă studenților mediciniști, care le permite să înțeleagă pacienții la un nivel mai profund, să construiască relații pozitive, de susținere medic-pacienți facilitând vindecarea acestora în timp rezonabil. Formarea la studenții mediciniști a empatiei profesionale conduce la reducerea stresului și a anxietății pacienților, ceea ce poate fi benefic pentru sănătatea și bunăstarea generală a acestuia. În plus, manifestarea empatiei poate ajuta studenții la medicină să construiască relații de încredere cu pacienții săi pe termen lung. Analiza atentă a standardelor profesionale a medicilor și a programelor de studii la medicină permite concluzia finală, că această competență profesională este recunoscută ca o condiție esențială pentru eficiența profesională.

The article provides theoretical arguments regarding the scientific significance of professional empathy as an important skill for medical students, which allows them to understand patients at a deeper level, to establish positive and supportive doctor-patient relationships facilitating their recovery in a timely manner. Training medical students in professional empathy reduces stress and anxiety in patients, which can have a positive impact on their overall health and well-being. In addition, showing empathy can help medical students develop long-term relationships and trust with their patients. A careful analysis of the professional standards of doctors and medical courses leads to the final conclusion, that this professional competence is recognized as an important condition for professional activity.

Cuvinte-cheie
empatie, studenți mediciniști, educaţie, medicină, empatie profesională a medicilor,

empathy, medical students, education, medicine, doctors’ professional empathy