Articolul precedent |
Articolul urmator |
172 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-23 16:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.36:159.9 (5) |
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (599) |
Психология (3368) |
SM ISO690:2012 PONOMARI, Dorina, CORGHENCEA, Nina. Particularitățile laturii lexico-semantice la elevii din clasa întâia . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 137-145. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p137-145 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.1, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p137-145 | ||||||
CZU: 376.36:159.9 | ||||||
Pag. 137-145 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The language of the primary school student presented an indicator of school maturity, he presented a necessary tool for learning activities and for socializing. Several authors have studied various aspects of language development in school-age children, but we hope that the lexical-semantic side has been insufficiently studied, while many learning difficulties can be caused by underdevelopment of vocabulary and comprehension of oral message or text. The article presents effective methods for examining the lexico-semantic side of language and describes the experimental results obtained, considering these results will guide primary school teachers to understand the learning difficulties present in some students and to implement improvement measures. |
||||||
Cuvinte-cheie language, language components, lexicon, semantics, student, primary school |
||||||
|