Particularitățile laturii lexico-semantice la elevii din clasa întâia
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
172 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-23 16:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.36:159.9 (5)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (599)
Психология (3368)
SM ISO690:2012
PONOMARI, Dorina, CORGHENCEA, Nina. Particularitățile laturii lexico-semantice la elevii din clasa întâia . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 137-145. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p137-145
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.1, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Particularitățile laturii lexico-semantice la elevii din clasa întâia

Peculiarities of the lexical-semantic side in first grade students

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p137-145
CZU: 376.36:159.9

Pag. 137-145

Ponomari Dorina1, Corghencea Nina2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul Teoretic „Liviu Deleanu”, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2023


Rezumat

The language of the primary school student presented an indicator of school maturity, he presented a necessary tool for learning activities and for socializing. Several authors have studied various aspects of language development in school-age children, but we hope that the lexical-semantic side has been insufficiently studied, while many learning difficulties can be caused by underdevelopment of vocabulary and comprehension of oral message or text. The article presents effective methods for examining the lexico-semantic side of language and describes the experimental results obtained, considering these results will guide primary school teachers to understand the learning difficulties present in some students and to implement improvement measures.

Cuvinte-cheie
language, language components, lexicon, semantics, student, primary school