Articolul precedent |
Articolul urmator |
412 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-13 18:06 |
SM ISO690:2012 ANDRONIC, Adrian. Analiza experienței internaționale în finanțarea educației. In: Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration: 5th International Conference, Ed. Ediţia a 5-a, 2-3 decembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2022, Ediţia a 5-a, pp. 19-26. ISBN 978-9975-3527-9-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration Ediţia a 5-a, 2022 |
||||||
Conferința "Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration" Ediţia a 5-a, Chişinău, Moldova, 2-3 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
JEL: H52, I22, I25 | ||||||
Pag. 19-26 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Este bine cunoscut că educația este temelia unei națiuni. Țările care au implementat acest principiu și au investit masiv în dezvoltarea durabilă a sectorului educațional al țării sunt acum lideri în inovare, influență globală, ocupare, gândire inovatoare, asistență medicală de clasă mondială, tehnologie, influență ideologică și chiar armată. Au diversificat investițiile în educație, ceea ce a stimulat progresul în toate sectoarele. Dimpotrivă, multe națiuni se bazează pe anumite țări avansate pentru creativitate, educație și chiar pentru a lua decizii esențiale. Aceste națiuni nu își pot sprijini dezvoltarea durabilă pentru că se bazează pe altele. În plus, unele țări sunt foarte dependente de resursele naturale, care în prezent se confruntă cu constrângeri din cauza crizei economice globale sau a lipsei alternativelor. Țările cele mai bine educate din lume au mai mulți cercetători, un sistem educațional diversificat de clasă mondială și creativitate pentru a face față circumstanțelor globale în schimbare. Astfel, finanțarea pentru educație echitabilă de calitate deschide multe oportunități de angajare, ceea ce duce la scăderea ratei șomajului și a criminalității în țară și, ca urmare, duce la dezvoltarea economică durabilă a țării. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, finanţare, buget, dezvoltare economică, education, financing, Budget, economic development |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-172480</cfResPublId> <cfResPublDate>2022</cfResPublDate> <cfVol>Ediţia a 5-a</cfVol> <cfStartPage>19</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-3527-9-6</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/172480</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Analiza experienței internaționale în finanțarea educației</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>educaţie; finanţare; buget; dezvoltare economică; education; financing; Budget; economic development</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Este bine cunoscut că educația este temelia unei națiuni. Țările care au implementat acest principiu și au investit masiv în dezvoltarea durabilă a sectorului educațional al țării sunt acum lideri în inovare, influență globală, ocupare, gândire inovatoare, asistență medicală de clasă mondială, tehnologie, influență ideologică și chiar armată. Au diversificat investițiile în educație, ceea ce a stimulat progresul în toate sectoarele. Dimpotrivă, multe națiuni se bazează pe anumite țări avansate pentru creativitate, educație și chiar pentru a lua decizii esențiale. Aceste națiuni nu își pot sprijini dezvoltarea durabilă pentru că se bazează pe altele. În plus, unele țări sunt foarte dependente de resursele naturale, care în prezent se confruntă cu constrângeri din cauza crizei economice globale sau a lipsei alternativelor. Țările cele mai bine educate din lume au mai mulți cercetători, un sistem educațional diversificat de clasă mondială și creativitate pentru a face față circumstanțelor globale în schimbare. Astfel, finanțarea pentru educație echitabilă de calitate deschide multe oportunități de angajare, ceea ce duce la scăderea ratei șomajului și a criminalității în țară și, ca urmare, duce la dezvoltarea economică durabilă a țării.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>It is well known that education is the foundation of a nation. Countries that have implemented this principle and invested heavily in the sustainable development of the country's education sector are now leaders in innovation, global influence, employment, innovative thinking, world-class healthcare, technology, ideological influence and even military. They have diversified investment in education, which has spurred progress in all sectors. On the contrary, many nations rely on certain advanced countries for creativity, education and even to make essential decisions. These nations cannot support their sustainable development because they rely on others. In addition, some countries are highly dependent on natural resources, which are currently facing constraints due to the global economic crisis or the lack of alternatives. The world's best-educated countries have more researchers, a diverse world-class education system, and the creativity to deal with changing global circumstances. Thus, funding for quality equitable education opens up many employment opportunities, which leads to lower unemployment and crime rates in the country and, as a result, leads to sustainable economic development of the country.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-100192</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-100192</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-100192-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Andronic</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Adrian</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>