Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-12 11:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:91 (22) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4067) |
География. Географические исследования земли и отдельных стран. Путешествия. Региональная география (440) |
![]() PĂTRAȘCU, Alexandra. Necesitatea abilităților practice în formarea/ dezvoltarea competențelor geografice. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 11 mai 2022, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol.20, Partea 1, pp. 155-159. ISBN 978-9975-46-636-3. ISSN 1857-0267. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice Vol.20, Partea 1, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice." 19, Chişinău, Moldova, 11 mai 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:91 | ||||||
Pag. 155-159 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
This paper addresses the issue of the formation and development of geographical skills through practical skills so that theoretical and practical activity can be combined with intellectual activity. As a result, in the current educational systems, taking into account the theoretical evolutions, in the educational process there is a need for the formation/ development of competencies. In this information period, competence becomes the central element of the school because it is necessary an orientation towards individual achievement, autonomy, creativity but also progress. Geography, as a school subject located at the interference between the exact sciences, social sciences and natural sciences, through its specificity, aims to form a logical thinking and an overview of the evolution of society in correlation with the evolution of planet Earth. |
||||||
Cuvinte-cheie geography, skills, abilities, learning situations, geografie, competențe, abilităţi, situaţii de învăţare |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-171429</cfResPublId> <cfResPublDate>2022</cfResPublDate> <cfVol>Vol.20, Partea 1</cfVol> <cfStartPage>155</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-46-420-8</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/171429</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Necesitatea abilităților practice în formarea/ dezvoltarea competențelor geografice</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>geography; skills; abilities; learning situations; geografie; competențe; abilităţi; situaţii de învăţare</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>This paper addresses the issue of the formation and development of geographical skills through practical skills so that theoretical and practical activity can be combined with intellectual activity. As a result, in the current educational systems, taking into account the theoretical evolutions, in the educational process there is a need for the formation/ development of competencies. In this information period, competence becomes the central element of the school because it is necessary an orientation towards individual achievement, autonomy, creativity but also progress. Geography, as a school subject located at the interference between the exact sciences, social sciences and natural sciences, through its specificity, aims to form a logical thinking and an overview of the evolution of society in correlation with the evolution of planet Earth.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Această lucrare face referire la abordarea problematicii privind formarea și dezvoltarea competențelor geografice prin intermediul abilităților practice, astfel încât să se poată îmbina activitatea teoretică și practică cu cea intelectuală. Ca urmare, în sistemele educaţionale actuale, având în vedere evoluţiile teoretice, în procesul de învăţământ apare necesitatea formării/ dezvoltării competenţelor. În această perioadă informațională, competența devine elementul central al școlii deoarece este necesară o orientare către realizare individuală, autonomie, creativitate dar și progres. Geografia, ca disciplină școlară situată la interferența dintre științele exacte, științele sociale și științele naturii, prin specificul său, vizează formarea unei gândiri logice și a unei viziunii generale asupra evoluției societății în corelație cu evoluția planetei Pământ.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-82605</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-82605</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-82605-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Pătrașcu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Alexandra</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>