Articolul precedent |
Articolul urmator |
326 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-05 21:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.017 (11) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2132) |
SM ISO690:2012 HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia, BRUJA, Carmen - Vasilica. Drepturile copilului în grădiniță-exemple de activități formale. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 401-404. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.017 | ||||||
Pag. 401-404 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Learning the rights of the child must go hand in hand with learning the responsibilities associated with these rights. Even if they are in kindergarten and their age does not exceed six years, preschoolers must learn that in a society people have not only rights but also responsibilities. The assimilation and awareness of the rights, freedoms, but also of the responsibilities they have prepares children for the future, for when they will be adults, for the moment when they will be the ones who make decisions in their capacity as members of the society to which they belong. |
||||||
Cuvinte-cheie childhood, children's rights, early education, formal activities, copilărie, drepturile copilului, educaţie timpurie, activități formale |
||||||
|