Evaluarea curricula de formare a cadrelor didactice din perspectiva impactului în dezvoltarea culturii emoţionale
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1330 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 17:56
SM ISO690:2012
BOROZAN, Maia. Evaluarea curricula de formare a cadrelor didactice din perspectiva impactului în dezvoltarea culturii emoţionale. In: Revistă de știinţe socioumane , 2011, nr. 1(17), pp. 125-135. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(17) / 2011 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Evaluarea curricula de formare a cadrelor didactice din perspectiva impactului în dezvoltarea culturii emoţionale

Pag. 125-135

Borozan Maia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

The study presents the results of the potential assessment of the teachers training curricula in terms of developing the emotional culture of the future teachers. From this perspective, the quality indicators of the Pedagogy curricula aim at: (a) promoting the emotional values in the education‘s normative and adjusted documents (b) expressing the constructive and humanistic orientation in the model of the promoted personality through the curricular content, (c) highlighting the strategies which develop the emotional competences considered professional standards of the pedagogy in the European higher education.