Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-05 12:51 |
![]() CÎRLIGEANU, Margareta. Legislația privind educația și asistența psihopedagogică a elevilor cu dizabilități mintale în România și Republica Moldova. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.1, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 1, pp. 106-113. ISBN 978-9975-46-393-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice Vol. 17, Partea 1, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice" vol.1, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 106-113 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Educația și asistența psihopedagogică a elevilor cu dizabilități mintale este reglementată printr-o serie de legi, hotărâri, ordonanțe și notificări, care le oferă acestora posibilitatea de a-și manifesta potențialul aptitudinal și profesional.Pentru România, în perioada regimului comunist, instituționalizarea copiilor a fost principala modalitate de protecție a acestora, iar în Republica Moldova, cadrul legislativ al reformării sistemului de învățământ special a fost moștenit din trecutul sovietic, apoi a continuat după 1990. Actele legislative sunt promulgate pe plan mondial printr-o serie de declarații și convenții ale organismelor internaționale menite să apere drepturile și securitatea ființei umane (ONU, UNICEF, UNESCO). |
||||||
Cuvinte-cheie dizabilități mintale, legislaţie, educaţie, asistenţă psihopedagogică, legislation, education, psycho-pedagogical assistance, mental disabilities |
||||||
|