Legislația privind educația și asistența psihopedagogică a elevilor cu dizabilități mintale în România și Republica Moldova
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
311 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-05 12:51
SM ISO690:2012
CÎRLIGEANU, Margareta. Legislația privind educația și asistența psihopedagogică a elevilor cu dizabilități mintale în România și Republica Moldova. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.1, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 1, pp. 106-113. ISBN 978-9975-46-393-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol. 17, Partea 1, 2018
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
vol.1, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018

Legislația privind educația și asistența psihopedagogică a elevilor cu dizabilități mintale în România și Republica Moldova


Pag. 106-113

Cîrligeanu Margareta12
 
1 Centrul Școlar de Educație Incluzivă din Suceava,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2022


Rezumat

Educația și asistența psihopedagogică a elevilor cu dizabilități mintale este reglementată printr-o serie de legi, hotărâri, ordonanțe și notificări, care le oferă acestora posibilitatea de a-și manifesta potențialul aptitudinal și profesional.Pentru România, în perioada regimului comunist, instituționalizarea copiilor a fost principala modalitate de protecție a acestora, iar în Republica Moldova, cadrul legislativ al reformării sistemului de învățământ special a fost moștenit din trecutul sovietic, apoi a continuat după 1990. Actele legislative sunt promulgate pe plan mondial printr-o serie de declarații și convenții ale organismelor internaționale menite să apere drepturile și securitatea ființei umane (ONU, UNICEF, UNESCO).

The education and psycho-pedagogical assistance of students with mental disabilities is regulated by a series of laws, decisions, ordinances and notices, which give them the opportunity to manifest their professional and professional potential. For Romania, during the communist regime, the institutionalization of children was the main way to protect them, and in the Republic of Moldova, the legislative framework of reforming the special education system was inherited from the Soviet past, then continued after 1990. Legislative acts are regulated worldwide through a series of declarations and conventions by international bodies to protect the rights and security of the human being (UN, UNICEF, UNESCO).

Cuvinte-cheie
dizabilități mintale, legislaţie, educaţie, asistenţă psihopedagogică,

legislation, education, psycho-pedagogical assistance, mental disabilities