Articolul precedent |
Articolul urmator |
264 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-23 23:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.017.4:94 (1) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2016) |
Всеобщая история (525) |
SM ISO690:2012 LISNIC, Angela. Educația pentru drepturile copilului în cadrul disciplinei istoria românilor și universală la nivelul primar. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 198-202. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.017.4:94 | ||||||
Pag. 198-202 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The present study examines the aspects regarding the education for children's rights within the discipline Romanian history and universal in the primary cycle. As a result of the analysis of historical sources, normative acts, and educational resources for children's rights, we can see the opportunity and timeliness of knowing and promoting these rights for students. At the same time, the study presents the historical references regarding the history of the appearance of these legal norms in history, the normative acts are inventoried in which these rights are stipulated in the normative acts of the contemporary educational system, methodological suggestions are proposed regarding the implementation of these contents primary. |
||||||
Cuvinte-cheie history, children’s rights, education, istorie, drepturile copilului, educaţie |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Lisnic, A.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Educația pentru drepturile copilului în cadrul disciplinei istoria românilor și universală la nivelul primar</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-46-617-2</relatedIdentifier> <subjects> <subject>history</subject> <subject>children’s rights</subject> <subject>education</subject> <subject>istorie</subject> <subject>drepturile copilului</subject> <subject>educaţie</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>373.3.017.4:94</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2022</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The present study examines the aspects regarding the education for children's rights within the discipline Romanian history and universal in the primary cycle. As a result of the analysis of historical sources, normative acts, and educational resources for children's rights, we can see the opportunity and timeliness of knowing and promoting these rights for students. At the same time, the study presents the historical references regarding the history of the appearance of these legal norms in history, the normative acts are inventoried in which these rights are stipulated in the normative acts of the contemporary educational system, methodological suggestions are proposed regarding the implementation of these contents primary.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Prezentul studiu, examinează aspectele privind educația pentru drepturile copilului în cadrul disciplinei istoria românilor și universală în ciclul primar. În rezultatul analizei surselor istorice, a actelor normative, și a resurselor educaționale pentru drepturile copilului putem constata oportunitatea și actualitatea cunoașterii și promovării acestor drepturi pentru elevi. Totodată în studiu se prezintă referințele istorice privind istoricul apariției acestor norme legale în istorie, sunt inventariate prevederile normative în care se stipulează aceste drepturi în actele normative din sistemul educațional contemporan, se propun sugestii metodologice privind implementarea acestor conținuturi în discursul didactic la obiectul istoria în ciclul primar.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>