Articolul precedent |
Articolul urmator |
226 0 |
SM ISO690:2012 CORNEA, Sergiu. The Importance of the Occupational Analysis in Elaborating the Professional Standard of a Teacher. In: Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale, 21-22 octombrie 2011, Bălți. Bălți: Bălţi: Presa univ. bălţeană, 2012, pp. 115-118. ISBN 978-9975-50-069-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale 2012 | ||||||
Conferința "Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale" Bălți, Moldova, 21-22 octombrie 2011 | ||||||
|
||||||
Pag. 115-118 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Schimbările din cadrul societăţii din Moldova în ultimele două decenii urmărind ascensiunea şi apropierea de standardele europene necesită şi impune revizuirea şi regîndirea sistemului de pregătire a specialiştilor în spiritul procesului de la Bologna. Din această perspectivă este necesar de a adapta pregătirea specialiştilor la rigorile şi cererea pieţei muncii. În Republica Moldova specialităţile umanitare, în special Istoria şi Limba Română, se situează în centrul dezbaterilor publice în perioada acestor două decenii. Pregătirea specialiştilor în aceste domenii are o importanţă mare, o mare valoare şi rol care o are şi Limba Română şi Istoria Naţională asupra educa-ţiei tinerei generaţii. Cerinţele pentru specialiştii are o importanţă mare, o valoare şi rol care o are Limba Română şi Istoria Naţională asupra educaţiei tine-rei generaţii. Cerinţele pentru specialiştii care domenii umanitare se schimbă în dependenţă de evoluţia societăţii moderne. Astfel, este imperativ de a studia ultimele tranduri ale pieţei muncii într-un domeniu atît de specific cum ar fi cel umanitar, a îmbunătăţi programele de educaţie şi de a facilita accesul la piaţa muncii. În acest context, apare o problemă legată de identificarea metodologică a curricumului în concordanţă cu cerinţele şi rigorile moderne. Elaborarea curriculumului trebuie să fie bazată pe standardele ocupaţionale ale specialiştilor pe care ei i-au pregătit, în caz cînd ele există. În caz cînd aceste standarde ocupaţionale nu sînt, este absolut necesar de a completa cu ultimele tendinţe şi cerinţe ale pieţei muncii. Şi numai după aceasta trebuie să fie dezvoltate şi ela-borate standardele educaţionale şi curricula. La baza oricărui standard ocupaţional stă analiza cerinţelor pieţei muncii. Unul dintre cele mai importante instru-mente ale analizei metodelor ocupaţionale este Dezvoltarea Curriculumului. Este o metodă care e caracterizată prin obţinerea unor rezultate rapide, care pot fi imediat aplicate în dezvoltarea curriculumului de pregătire cu costuri destul de scăzute. Ea se bazează pe echipa de lucru, parte din echipa experimentată. Metoda Dezvoltării Curriculumului poate fi un instrument destul de efectiv în analiza ocupaţională în cadrul învăţării profesiilor din domeniul umanitar. |
||||||
Cuvinte-cheie schimbări, standarde europene, pregătirea specialiştilor, procesul de la Bologna, domenii umanitare, programele de educaţie, piaţa muncii, standarde ocupaționale, standarde educaţionale, curriculumul, metoda Dezvoltării Curriculumului, analiza ocupaţională, changes, European standards, training specialists, Bologna process, humanitarian fields, educational programs, labor market, occupational standards, educational standards, curriculum, curriculum development method, occupational analysis |
||||||
|