The Importance of the Occupational Analysis in Elaborating the Professional Standard of a Teacher
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
226 0
SM ISO690:2012
CORNEA, Sergiu. The Importance of the Occupational Analysis in Elaborating the Professional Standard of a Teacher. In: Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale, 21-22 octombrie 2011, Bălți. Bălți: Bălţi: Presa univ. bălţeană, 2012, pp. 115-118. ISBN 978-9975-50-069-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale 2012
Conferința "Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale"
Bălți, Moldova, 21-22 octombrie 2011

The Importance of the Occupational Analysis in Elaborating the Professional Standard of a Teacher


Pag. 115-118

Cornea Sergiu
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 22 iulie 2022


Rezumat

Schimbările din cadrul societăţii din Moldova în ultimele două decenii urmărind ascensiunea şi apropierea de standardele europene necesită şi impune revizuirea şi regîndirea sistemului de pregătire a specialiştilor în spiritul procesului de la Bologna. Din această perspectivă este necesar de a adapta pregătirea specialiştilor la rigorile şi cererea pieţei muncii. În Republica Moldova specialităţile umanitare, în special Istoria şi Limba Română, se situează în centrul dezbaterilor publice în perioada acestor două decenii. Pregătirea specialiştilor în aceste domenii are o importanţă mare, o mare valoare şi rol care o are şi Limba Română şi Istoria Naţională asupra educa-ţiei tinerei generaţii. Cerinţele pentru specialiştii are o importanţă mare, o valoare şi rol care o are Limba Română şi Istoria Naţională asupra educaţiei tine-rei generaţii. Cerinţele pentru specialiştii care domenii umanitare se schimbă în dependenţă de evoluţia societăţii moderne. Astfel, este imperativ de a studia ultimele tranduri ale pieţei muncii într-un domeniu atît de specific cum ar fi cel umanitar, a îmbunătăţi programele de educaţie şi de a facilita accesul la piaţa muncii. În acest context, apare o problemă legată de identificarea metodologică a curricumului în concordanţă cu cerinţele şi rigorile moderne. Elaborarea curriculumului trebuie să fie bazată pe standardele ocupaţionale ale specialiştilor pe care ei i-au pregătit, în caz cînd ele există. În caz cînd aceste standarde ocupaţionale nu sînt, este absolut necesar de a completa cu ultimele tendinţe şi cerinţe ale pieţei muncii. Şi numai după aceasta trebuie să fie dezvoltate şi ela-borate standardele educaţionale şi curricula. La baza oricărui standard ocupaţional stă analiza cerinţelor pieţei muncii. Unul dintre cele mai importante instru-mente ale analizei metodelor ocupaţionale este Dezvoltarea Curriculumului. Este o metodă care e caracterizată prin obţinerea unor rezultate rapide, care pot fi imediat aplicate în dezvoltarea curriculumului de pregătire cu costuri destul de scăzute. Ea se bazează pe echipa de lucru, parte din echipa experimentată. Metoda Dezvoltării Curriculumului poate fi un instrument destul de efectiv în analiza ocupaţională în cadrul învăţării profesiilor din domeniul umanitar.

Changes in moldavian society over the last two decades, towards accession to European standards and values, require rethinking the system of training of specialists in the spirit of the Bologna process. From that perspective it is necessary to adapt the training of specialists to the rigors and demands of the labour market. In the Republic of Moldova humanitarian specialties, especially History and Romanian Language are in the center of public debates for two decades. Specialits training in these areas have great significance due of weight, value and role which have Romanian language and national history over the education of young generations. Requirements for specialities who graduate humanitarian field changes, depending on evolution of modern societies. Thus, it is imperative to study the latest trends of the labour market in a very specific field such as humanitarian, to improve the education programes and to facilitate the access to the labour market. At this context appears a problem of methodological identification of the curriculum in accordance with modern riquirements and rigors. Elaboration of the curriculum should be based on ocupational standards of the specialist which has prepared him, in a case if he exists. If there is no such occupational standard, it's absolutely necessary to fully develop in line with the latest trends and requirements of labour market. And only after that shall be developed educational standards and curricula. At the base of any occupational standard needs to be analized the requirements of labour market, but also due to importance of behaving, will analyze the problem occupational analysis. One of the most important instruments of analizing the ocupational method is DACUM (Developing A CUrriculuM). It is a method which characterized by obtaining quick results that can be immideately applied in developing of training curriculum with a relatively low costs. It is based on techniques of teamwork, part of the experienced team in occupation under consideration. DACUM method can be a very effective tool in ocupational analyses of teaching professions in humanitarioan field.

Cuvinte-cheie
schimbări, standarde europene, pregătirea specialiştilor, procesul de la Bologna, domenii umanitare, programele de educaţie, piaţa muncii, standarde ocupaționale, standarde educaţionale, curriculumul, metoda Dezvoltării Curriculumului, analiza ocupaţională,

changes, European standards, training specialists, Bologna process, humanitarian fields, educational programs, labor market, occupational standards, educational standards, curriculum, curriculum development method, occupational analysis