Social and psychological framework of curriculum for learning and education of adults
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
523 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-05 13:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9:316.6:374.7 (1)
Психология (3442)
Социальная психология (986)
Внешкольное общее образование. Самообразование (213)
SM ISO690:2012
TOMA, Natalia. Social and psychological framework of curriculum for learning and education of adults. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 5(155), pp. 130-138. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6619360
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(155) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Social and psychological framework of curriculum for learning and education of adults

Cadrul social şi psihologic al curriculumului pentru învăţare şi educaţie a adulţilor

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6619360
CZU: 159.9:316.6:374.7

Pag. 130-138

Toma Natalia
 
Moldova State University
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 9 iunie 2022


Rezumat

This article addresses the issue of the curriculum for adults’ learning and education in formal and non-formal terms from the perspective of social and psychological influences. In this sense, learning and education of adults are strongly focused on the psychocentric and sociocentric approaches, which must be relevantly reflected in the curriculum. Namely the curriculum has as object of reflection the relationship between the individual, the society and the educational (learning) institution. The socio-psychological approach of the curriculum for adults’ learning and education is focused on the following conceptual approaches: the process of changing/developing the curriculum in relation to social and psychological factors; organizing and conducting adult education through a curriculum that creates contexts for active learning and respects personal and professional needs

În articolul dat se abordează problema privind curriculumul pentru învăţarea şi educaţia adulţilor în plan formal şi nonformal din perspectiva influenţelor sociale şi a celor psihologice. În acest sens, anume învăţarea şi educaţia adulţilor sunt puternic centrate pe demersuri psihocentrice şi sociocentrice, ceea ce trebuie să fie relevant reflectat în cadrul curricular. Anume curriculumul are ca obiect de reflecţie raportul dintre individ, societate şi instituţia de învăţământ (de educaţie). Abordarea sociopsihologică a curriculumului pentru învăţarea şi educaţia adulţilor este axată pe următoarele demersuri conceptuale: procesul schimbării/ dezvoltării curriculumului în raport cu factorii sociali şi psihologici; organizarea şi realizarea educaţiei adulţilor prin curriculum care creează contexte pentru învăţarea activă şi respectă nevoile personale şi profesionale.

Cuvinte-cheie
educational curriculum, psychocentrism, sociocentrism, learning and education of adults, social values, metacognition, motivation, adult’s personality, psychic processes,

curriculum educaţional, psihocentrism, sociocentrism, învăţarea şi educaţia adulţilor, valori sociale, metacogniţie, motivaţie, personalitatea adultului, procese psihice