Managementul asigurării calității serviciilor sociale
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
675 64
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-06 16:39
SM ISO690:2012
LAPOŞINA, Emilia, MORARU, Alina. Managementul asigurării calității serviciilor sociale . In: Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie, 16 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 230-238. ISBN 978-9975-46-545-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie 2021
Conferința "Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie"
Chişinău, Moldova, 16 aprilie 2021

Managementul asigurării calității serviciilor sociale

Management of social services quality assurance


Pag. 230-238

Lapoşina Emilia1, Moraru Alina2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Consiliul Național de Acreditare a Prestatorilor de Servicii Sociale
 
 
Disponibil în IBN: 10 mai 2022


Rezumat

Social services being a component of national social protection systems, they unquestionably contribute to overcoming situations of social difficulty or vulnerability. Contemporary society needs not only social services provided by the state or private providers, but also services offered of the highest quality, services continuously improved according to the needs of the beneficiaries. In order to achieve the desired quality it is necessary to implement a management of quality assurance of social services, with well-defined functions and principles. The theory and practice of providing social services, shows that the quality of services can be ensured only by prior establishment of quality standards.

Cuvinte-cheie
quality assurance, evaluation, assurance, monitoring, quality management, process, quality standards, social services, beneficiaries, leadership