Practica evaluării perfomanței managementului serviciilor publice în contextul autohton
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
497 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 07:41
SM ISO690:2012
OBOROCEAN, Pavel. Practica evaluării perfomanței managementului serviciilor publice în contextul autohton. In: Tendințe contemporane ale dezvoltării științei: viziuni ale tinerilor cercetători, 1-3 iulie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial, INCE, 2021, pp. 68-74. ISBN 978-9975-3486-4-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tendințe contemporane ale dezvoltării științei: viziuni ale tinerilor cercetători 2021
Conferința "Tendințe contemporane ale dezvoltării științei: viziuni ale tinerilor cercetători"
Chişinău, Moldova, 1-3 iulie 2021

Practica evaluării perfomanței managementului serviciilor publice în contextul autohton

The practice of evaluating the performance of public service management in the domestic context

JEL: L 32; L 38; L53; H 83; H11

Pag. 68-74

Oborocean Pavel12
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Institutul Naţional de Cercetări Economice
 
 
Disponibil în IBN: 4 mai 2022


Rezumat

Central and local authorities are responsible for ensuring the proper functioning of public services, for which they are obliged to identify the most effective ways of organizing them. The performance management in the field of public services is a concept that appeared relatively recently in our country, and needs to be studied based on the requirements of the existing socio-economic environment and the evolution of scientific views on performance management. Given the fact that performance management is a fundamental premise in ensuring a sustainable development of the economy, it is necessary to study the theoretical aspect and practical utility of this notion in order to assess the existing situation and identify reserves for its improvement in the Republic of Moldova.

Autorităţile administraţiei publice locale și centrale sunt responsabile de asigurarea bunei funcţionări a serviciilor publice, fapt pentru care sunt obligate să identificemodalităţile cele mai eficiente pentru organizarea acestora. Managementul performanţei în domeniul serviciilor publice este un concept apărut relativ recent înțara noastră, și necesită a fi studiat reieșind din cerințele mediului social-economic existent şi de evoluția viziunilor științifice cu privire la managementul performanței. Reieșind din faptul că managementul performanței reprezintă o premisă fundamentală în asigurarea unei dezvoltări durabile a economiei, se impune necesitatea de studia aspectul teoretic și utilitatea practică al acestei noțiuni cu scopul evaluării situației existente și identificării rezervelor de îmbunătățire a acesteia în Republica Moldova.

Cuvinte-cheie
management, performance, public service, public sector, efficiency, local government, Central government,

managementul, performanţă, serviciile publice, sectorul public, eficienţă, autoritatea locală, autoritatea centrală