Dezvoltarea gândirii științifice în procesul educațional
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
462 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 15:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.3:159.922.72 (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14823)
Психология (3512)
SM ISO690:2012
GROZA (VERDEŞ), Angela. Dezvoltarea gândirii științifice în procesul educațional. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice, 18-22 iunie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 23-28. ISBN 978-9975-46-541-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p23-28
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice 2021
Conferința "Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice"
Chisinau, Moldova, 18-22 iunie 2021

Dezvoltarea gândirii științifice în procesul educațional

Development of scientific thinking in the educational process

DOI:https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p23-28
CZU: 372.3:159.922.72

Pag. 23-28

Groza (Verdeş) Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 aprilie 2022


Rezumat

Articolul abordează tema gândirii științifice la copiii de vârstă preșcolară, nevoia identificării unor obiective pentru programele de dezvoltare timpurie a gândirii și sugestii pentru promovarea programelor de învățare științifică în perioada copilăriei timpurii. Acest domeniu, de mare vastitate și complexitate al gândirii științifice începe cu studierea modului în care copiii identifică, observă, înregistrează, trag concluzii, emit judecăți fiind în mod firesc curioși și pasionați în mod natural de învățare. Studiile făcute în domeniu au reliefat disponibilitatea reală a copiilor de a-și însuși tehnici de abordare aproape științifice ale fenomenelor din natură, tendințele de a descoperi singuri procese de mare complexitate menite să elucideze „petele albe” din universul lor. În articol sunt evidențiate motivele care justifică intrarea în contact de timpuriu a copiilor cu științele din diverse domenii și considerentele pentru care copiii mici ar trebui expuși la contactul cu noțiunile științifice. Analiza studiilor efectuate în domeniul dezvoltării gândirii științifice la vârste mici ne-a permis să afirmăm că este cu adevărat nevoie de dezvoltarea unui curriculum pentru stimularea timpurie a gândirii științifice la copii.

The article addresses the topic of scientific thinking in preschool children, the need to identify objectives for early thought development programs and suggestions for promoting scientific learning programs in early childhood. This complex field of scientific thinking begins with the study of how children identify, observe, record, draw conclusions, make judgments being naturally curious and naturally passionate about learning. Studies in the field have highlighted the real availability of children to learn almost scientific techniques of natural phenomena, the tendency to discover single processes of great complexity to elucidate the "white spots" in their universe. The article highlights the reasons why children come into early contact with science in various domains and the reasons why young children should be exposed to science. The analysis of studies conducted in the area of development of scientific thinking at an early age allowed us to say that there is a real need to develop a curriculum for early stimulation of scientific thinking in children.

Cuvinte-cheie
gândirea științifică, vârsta preșcolară, proces educaţional,

scientific thinking, preschool age, educational proc