Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
304 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-05 06:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
781.7(478):781.65 (1) |
Музыка (1809) |
SM ISO690:2012 BADRAJAN, Svetlana. Limbajul improvizaţiei în doină și baladă. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 4(41), pp. 14-18. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 4(41) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 781.7(478):781.65 | ||||||
Pag. 14-18 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În cultura folclorică improvizaţia se manifestă în cadrul producţiilor celor trei ramuri distincte, care se afl ă în relaţie sincretică: literară, muzicală şi coregrafi că. Doina şi balada îmbină în raport diferit improvizaţia poetică cu cea muzicală. Genurile pe care le reprezintă doina şi balada – liric şi epic, determină esenţa structurală şi interpretativă ale ambelor specii. Conţinutul poetic îşi pune amprenta defi nitorie asupra baladei, deoarece în raportul melodie – conţinut poetic anume ultimul primează şi determină genul creaţiei – epos. Din contra, în doină melodia este în prim-plan. Totuşi, din punct de vedere al conţinutului literar, ambele specii pot aborda aceleaşi module de subiect. Sub aspect muzical, atât doina cât şi balada se axează pe improvizaţie liberă, bazată pe combinaţia unor elemente muzicale tradiţionale consacrate. Acest fapt creează deseori o confuzie în interpretarea speciilor folclorice date. |
||||||
Cuvinte-cheie folclor, improvizaţie, doină, baladă, vers, melodie, structura, interpretare, folklore, improvisation, Doina, ballad, verse, song, structure, interpretation |
||||||
|