Impactul competenței digitale a cadrului didactic asupra eficienței creării contextelor de învățare transformativă
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
450 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-10 16:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:004+37.015.3 (2)
Организация обучения (533)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4184)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
SM ISO690:2012
BOTNARI, Valentina, REPEȘCO, Gabriela. Impactul competenței digitale a cadrului didactic asupra eficienței creării contextelor de învățare transformativă. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 1, 27 noiembrie 2020, Chisinau. Chişinău: Garomont-Studio, 2020, Ediția 1, pp. 239-249.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 1, 2020
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
1, Chisinau, Moldova, 27 noiembrie 2020

Impactul competenței digitale a cadrului didactic asupra eficienței creării contextelor de învățare transformativă

The impact of teachers' digital competence on the efficiency of creating transformative learning contexts

CZU: 37.091:004+37.015.3

Pag. 239-249

Botnari Valentina, Repeșco Gabriela
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 11 februarie 2022


Rezumat

The present article comprises methodological arguments on the importance of teachers’ possession and capitalization of digital competence for achieving performance in the process of organizing the transformative learning contexts of the trainees. In the context of transformative learning the trainees, monitored according to the needs, have the full opportunity to exercise their “learning to learn” competence and, complementary, to exercise the digital competence within the learning activity. The digital competence is part of the professional skills category of teachers and aims to create easy learning situations for trainees through the use of various information technologies. The current study focuses mostly on presenting specific educational interventions, having as a benchmark ICT. These educational interventions are aligned with the phases of transformative learning that a trainee needs to go through in order to transform. Transformative learning is one of the most appropriate types of learning for the new expectations, given that it provides practical circumstances to develop new forms of knowledge, compatible with traditional ones. This type of learning transposes the subject into learning situations focused on the acquisition of certain means of knowledge and the acquisition of knowledge in itself, thus determining the openness for the acquisition of new skills. The research outcomes based on value judgements on the need of teachers to possess the digital competence are presented in the conclusions. The article includes recommendations for teachers with reference to the problem under research.

Articolul dat prezintă argumentări metodologice privind semnificația deținerii și valorificării competenței digitale de către cadrul didactic pentru înregistrarea performanțelor în procesul organizării contextelor de învățare transformativă a formabililor. Subiectul transpus în situația învățării transformative, monitorizat după necesități, are oportunitatea deplină pentru a-și exercita competența de “a învăța să înveți” și, complementar, competența digitală în cadrul activității de învățare. Competența digitală face parte din categoria de competențe profesionale ale cadrului didactic și are drept scop crearea situațiilor facile de învățare a formabililor prin utilizarea diverselor tehnologii informaționale. Prioritate se acordă în acest articol prezentării unor intervenții educaționale specifice, având în calitate de reper TIC, acestea fiind raliate la fazele învățării transformative pe care un subiect le parcurge pentru a ajunge să fie transformat. Învățarea transformativă reprezintă una din cele mai adecvate noilor expectanțe, dat fiind faptul că ea oferă circumstanțe practice pentru a dezvolta noi forme de cunoaștere, compatibile cu cele tradiționale. Acest tip de învățare transpune subiectul în situații de învățare focusate pe achiziția anumitor mijloace de cunoaștere și cucerirea cunoașterii în sine, determinând, astfel, deschiderea pentru însușirea competențelor. Raționamentele deduse în baza judecăților de valoare cu privire la necesitatea deținerii competenței digitale de către pedagogi sunt codificate în concluzii. Articolul include recomandări adresate pedagogilor cu referire la problema cercetată.

Cuvinte-cheie
competence, digital competence, transformative learning, learning contexts,

competenţă, competenţă digitală, învățarea transformativă, contexte de învățare.