Provocările pandemiei Covid-19 în asigurarea educației online și formarea orientărilor valorice ale personalității
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
379 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-06 08:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.43:004+37.015.3 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4067)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4270)
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana. Provocările pandemiei Covid-19 în asigurarea educației online și formarea orientărilor valorice ale personalității. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 1, 27 noiembrie 2020, Chisinau. Chişinău: Garomont-Studio, 2020, Ediția 1, pp. 250-255.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 1, 2020
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
1, Chisinau, Moldova, 27 noiembrie 2020

Provocările pandemiei Covid-19 în asigurarea educației online și formarea orientărilor valorice ale personalității

The challenges of the COVID-19 pandemic in ensuring online education and the formation of personality value guidelines

CZU: 37.018.43:004+37.015.3

Pag. 250-255

Antoci Diana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 11 februarie 2022


Rezumat

The Covid-19 pandemic situation has affected everyone worldwide: starting with health problems, isolation, economic crises and continuing with online education. The educational process carried out until March 2020 focused on teaching learning assessment in a direct form, face to face with the use of educational technologies in a simpler, non-compulsory and easy way. The article examines the flexibility of teachers in general and higher education institutions in order to reconstruct the activity and the rapid reaction to the unexpected and forced transition from face-to-face teaching to distance teaching. The realization of the online teaching-learning-assessment process has become a current, necessary and safe one. Through this article, we tried to analyse the effectiveness of online learning in the development, education of the personality and the formation of its value orientations. It is highlighted the difficulty on the part of teachers to feel the oscillations of the emotional sphere of learners (emotions, moods, feelings), to interrelate enough in distance learning which is the basis for the education process, personality development, emerging value orientations. The article analyses the practices of online teaching and learning, outlining the need for a comprehensive position of online education pedagogy, which integrates technology to support teaching, learning and personality formation. The positions set out in this article provoke some reflections on distance personality education.

Situația pandemică creată de Covid-19 a atins toată lumea la nivel mondial: începând de la problemele de sănătate, izolare, crize economice și continuând cu învățământul online. Procesul educațional realizat până în luna martie 2020 s-a axat pe predare-învățare-evaluare în regim direct, față în față cu utilizarea tehnologiilor educaționale într-o modalitate mai simplistă, neobligatorie și ușoară. În articol se examinează flexibilitatea cadrelor didactice din învățământul general și cel superior în vederea reconstruirii activității și reacției rapide la tranziție neașteptată și forțată de la predarea față în față la predarea la distanță. Realizarea procesului de predare-învățare-evaluare în regim online a devenit una actuală, necesară și sigură. Prin prezentul articol am încercat să analizăm eficiența învățării online în dezvoltarea, educarea personalității și formarea orientărilor valorice ale acesteia. Este evidențiată dificultatea din partea personalului didactic de a simți oscilațiile sferei afective a educabililor (emoțiilor, dispozițiilor, sentimentelor), de a interrelaționa suficient în predare la distanță ceea ce constituie baza pentru procesul de educație, dezvoltarea personalității, orientărilor valorice în devenire. În articol sunt analizate practicile de predare și învățare online, conturată necesitatea unei poziții cuprinzătoare a pedagogiei educației online, care integrează tehnologia pentru a sprijini predarea, învățarea și formarea personalității. Pozițiile expuse în articolul dat provoacă spre unele reflecții privind educația personalității la distanță.

Cuvinte-cheie
online education, value orientation, personality formation,

Educație Online, orientare valorică, formarea personalităţii