Articolul precedent |
Articolul urmator |
502 55 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-29 21:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8 (295) |
Психология (3398) |
SM ISO690:2012 TARNOVSCHI, Ana. Particularități ale imaginii de sine şi a statutului social în adolescenţă. In: Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională, 16 septembrie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 278-281. ISBN 978-9975-56-934-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională 2021 | ||||||
Conferința "Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională" Chişinău, Moldova, 16 septembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.8 | ||||||
Pag. 278-281 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
A teenager’s central problem is finding identity, a sense of self in relation to the outside world. The teenager is concerned about the level at which he is on a lot of dimensions (financial, esthetic, social, relational) and especially about the possibility of meeting the standards of his moral conscience. Human personality is built through interaction with others, beginning with childhood and continuing throughout the life. Family, group of friends, school requires individuals to comply with rules of conduct, positions, roles and statues, and the different groups they meet act as social integration bodies as a means of transmitting/assimilating relational models. |
||||||
|