Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 22:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
658.7.018 (1) |
Материально-техническое снабжение. Закупки. Складское хозяйство (55) |
![]() LUPACESCU, Victor. Determinarea calităţii mărfurilor în procesul de achiziţionare. In: Tezele celei de-a : 70-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, 20 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2017, p. 79. ISBN 978-9975-64-283-5.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tezele celei de-a 2017 | ||||||
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor" Chişinău, Moldova, 20 mai 2016 | ||||||
|
||||||
CZU: 658.7.018 | ||||||
Pag. 79-79 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Rezultatele prezentate se referă la analiza modalităţilor de stabilire a calităţii producţiei în procesul de achiziţionare a resurselor de către întreprinderi. Scopul cercetărilor constă în stabilirea modalităţilor de determinare a calităţii mărfurilor în procesul de achiziţii. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: 1. studierea conceptelor fundamentale a calităţii produselor; 2. studierea caracteristicilor de calitate a produselor şi serviciilor; 3. legătura noţiunilor de fiabilitate şi de mentenanţă cu calitatea mărfurilor. Cercetările au fost realizate în cadrul catedrei Marketing şi Achiziţii al UASM. Au fost folosite următoarele metode de cercetare ca: analiza, metoda comparativă, metoda deducţiei, metoda inducţiei etc. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat că din multitudinea de definiţii cea mai populară este cea că calitatea este o noţiune complexă care poate fi definită ca o expresie a gradului de utilitate socială a unui produs sau serviciu. Asigurarea calităţii poate fi efectuată prin control, prin metode statice, prin motivarea personalului, prin concept integratoare de asigurare a calităţii. În procesul de achiziţionare a produselor trebuie să ţinem cont şi de caracteristicile calitative a produselor cum ar fi: constructive, economice, tehnice, de utilizare, tipologice, geometrice gravitaţionale, de performanţă, de exploatare. În concluzie putem menţiona că pentru a procura o marfa de calitate trebuie să fim informaţi despre caracteristicile de calitate a produselor, despre conceptele fundamentale care caracterizează calitatea produselor, ce este calitatea şi cu se asigura ea, în vederea obţinerii unei satisfacţii maxime. |
||||||
|