Determinarea calităţii mărfurilor în procesul de achiziţionare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
370 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 22:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
658.7.018 (1)
Материально-техническое снабжение. Закупки. Складское хозяйство (55)
SM ISO690:2012
LUPACESCU, Victor. Determinarea calităţii mărfurilor în procesul de achiziţionare. In: Tezele celei de-a : 70-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, 20 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2017, p. 79. ISBN 978-9975-64-283-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a 2017
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor"
Chişinău, Moldova, 20 mai 2016

Determinarea calităţii mărfurilor în procesul de achiziţionare

CZU: 658.7.018

Pag. 79-79

Lupacescu Victor
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2022


Rezumat

Rezultatele prezentate se referă la analiza modalităţilor de stabilire a calităţii producţiei în procesul de achiziţionare a resurselor de către întreprinderi. Scopul cercetărilor constă în stabilirea modalităţilor de determinare a calităţii mărfurilor în procesul de achiziţii. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: 1. studierea conceptelor fundamentale a calităţii produselor; 2. studierea caracteristicilor de calitate a produselor şi serviciilor; 3. legătura noţiunilor de fiabilitate şi de mentenanţă cu calitatea mărfurilor. Cercetările au fost realizate în cadrul catedrei Marketing şi Achiziţii al UASM. Au fost folosite următoarele metode de cercetare ca: analiza, metoda comparativă, metoda deducţiei, metoda inducţiei etc. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat că din multitudinea de definiţii cea mai populară este cea că calitatea este o noţiune complexă care poate fi definită ca o expresie a gradului de utilitate socială a unui produs sau serviciu. Asigurarea calităţii poate fi efectuată prin control, prin metode statice, prin motivarea personalului, prin concept integratoare de asigurare a calităţii. În procesul de achiziţionare a produselor trebuie să ţinem cont şi de caracteristicile calitative a produselor cum ar fi: constructive, economice, tehnice, de utilizare, tipologice, geometrice gravitaţionale, de performanţă, de exploatare. În concluzie putem menţiona că pentru a procura o marfa de calitate trebuie să fim informaţi despre caracteristicile de calitate a produselor, despre conceptele fundamentale care caracterizează calitatea produselor, ce este calitatea şi cu se asigura ea, în vederea obţinerii unei satisfacţii maxime.

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Lupacescu, V.</creatorName>
<affiliation>Universitatea Agrară de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Determinarea calităţii mărfurilor &icirc;n procesul de achiziţionare</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2017</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-64-283-5.</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>658.7.018</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2017</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Rezultatele prezentate se referă la analiza modalităţilor de stabilire a calităţii producţiei &icirc;n procesul de achiziţionare a resurselor de către &icirc;ntreprinderi. Scopul cercetărilor constă &icirc;n stabilirea modalităţilor de determinare a calităţii mărfurilor &icirc;n procesul de achiziţii. Pentru realizarea scopului propus au fost &icirc;naintate următoarele obiective: 1. studierea conceptelor fundamentale a calităţii produselor; 2. studierea caracteristicilor de calitate a produselor şi serviciilor; 3. legătura noţiunilor de fiabilitate şi de mentenanţă cu calitatea mărfurilor. Cercetările au fost realizate &icirc;n cadrul catedrei Marketing şi Achiziţii al UASM. Au fost folosite următoarele metode de cercetare ca: analiza, metoda comparativă, metoda deducţiei, metoda inducţiei etc. &Icirc;n baza rezultatelor obţinute s-a constatat că din multitudinea de definiţii cea mai populară este cea că calitatea este o noţiune complexă care poate fi definită ca o expresie a gradului de utilitate socială a unui produs sau serviciu. Asigurarea calităţii poate fi efectuată prin control, prin metode statice, prin motivarea personalului, prin concept integratoare de asigurare a calităţii. &Icirc;n procesul de achiziţionare a produselor trebuie să ţinem cont şi de caracteristicile calitative a produselor cum ar fi: constructive, economice, tehnice, de utilizare, tipologice, geometrice gravitaţionale, de performanţă, de exploatare. &Icirc;n concluzie putem menţiona că pentru a procura o marfa de calitate trebuie să fim informaţi despre caracteristicile de calitate a produselor, despre conceptele fundamentale care caracterizează calitatea produselor, ce este calitatea şi cu se asigura ea, &icirc;n vederea obţinerii unei satisfacţii maxime.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>