Abordări ale conflictelor în învățământul preuniversitar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
316 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 22:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.485:373.5 (1)
Социальные процессы. Социальная динамика (585)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2095)
SM ISO690:2012
DRÂMBĂ, Simona Mihaela. Abordări ale conflictelor în învățământul preuniversitar. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.1, pp. 148-153. ISBN 978-9975-76-369-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii
Ediția 1, vol.1, 2021
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii"
Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021

Abordări ale conflictelor în învățământul preuniversitar

CZU: 316.485:373.5

Pag. 148-153

Drâmbă Simona Mihaela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2022


Rezumat

Lucrarea prezintă taxonomia conflictelor, conotații şi denotații ale conflictului, sunt propuse dimensiuni ale soluționării conflictelor. Ȋn contextul provocărilor contemporane, succesul unor programe de negociere poate fi preluate şi adaptat nevoilor specifice ale şcolilor. Prezentarea unor scenarii tipice de negociere, dar şi ,,dilema prizonierului”, recunoscută ȋn literatura de specialitate, pot contribui la diversificarea arsenalului de abordare a conflictelor ȋn spațiul educațional.

The paper presents the taxonomy of conflicts, connotations and denotations of conflict, are proposed dimensions of conflict resolution. In the context of contemporary challenges, the success of negotiation programs can be taken over and adapted to the specific needs of schools. The presentation of some typical negotiation scenarios, but also the “prisoner's dilemma”, recognized in the specialized literature, can contribute to the diversification of the arsenal of approaching the conflicts in the educational space.

Cuvinte-cheie
conflict, negociere, negociere distributivă, negociere integrativă, interval de negociere,

conflict, negotiation, distributive negotiation, integrative negotiation, negotiation interval