Leadershipul educațional și formarea competențelor cheie în învățământul preuniversitar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
472 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 20:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:005.95-015+373.5 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4024)
Области управления (318)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2095)
SM ISO690:2012
CRĂCIUN, Anca-Ștefania. Leadershipul educațional și formarea competențelor cheie în învățământul preuniversitar. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.1, pp. 143-148. ISBN 978-9975-76-369-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii
Ediția 1, vol.1, 2021
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii"
Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021

Leadershipul educațional și formarea competențelor cheie în învățământul preuniversitar

CZU: 37.016:005.95-015+373.5

Pag. 143-148

Crăciun Anca-Ștefania
 
Colegiul Național „Gh. Vrănceanu”, Bacău, România
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2022


Rezumat

În actualul context al schimbărilor rapide, în plan social, educațional, economic, competențele de leadership sunt văzute ca o soluție la gestionarea acestor schimbări în plan educațional. Competențele-cheie sunt un deziderat al sistemelor educaționale actuale, corelate cu conceptul învățării pe tot parcursul vieții și cu inserția socială și profesională a absolventului. Articolul subliniază rolul important al aplicării principiilor leadershipului pentru învățare în proiectarea și implementarea activităților de învățare relevante de către fiecare cadru didactic, la fiecare lecție, fundament pentru formarea și exersarea competențelor – cheie, în acord cu profilul de formare al absolventului, facilitând astfel inserția socială și profesională a acestuia.

In the current context of rapid changes, socially, educationally, economically, leadership skills are seen as a solution to managing these changes educationally. The key competencies are a desideratum of the current educational systems, correlated with the concept of lifelong learning and with the social and professional insertion of the graduate. The article emphasizes the important role of applying the principles of leadership for learning in the design and implementation of relevant learning activities by each teacher, in each lesson, foundation for training and practice of key competencies, according to the graduate's training profile, thus facilitating social and professional integration.

Cuvinte-cheie
leadership educațional, leadership for learning, paradigma competențelor, competențe cheie, profil de formare al absolventului, profesor-leader,

educational leadership, leadership for learning, competencies paradigm, key competencies, graduate training profile, teacher-leader