Articolul precedent |
Articolul urmator |
486 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 20:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:005.95-015+373.5 (1) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4040) |
Области управления (318) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2098) |
SM ISO690:2012 CRĂCIUN, Anca-Ștefania. Leadershipul educațional și formarea competențelor cheie în învățământul preuniversitar. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.1, pp. 143-148. ISBN 978-9975-76-369-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii Ediția 1, vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii" Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:005.95-015+373.5 | ||||||
Pag. 143-148 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În actualul context al schimbărilor rapide, în plan social, educațional, economic, competențele de leadership sunt văzute ca o soluție la gestionarea acestor schimbări în plan educațional. Competențele-cheie sunt un deziderat al sistemelor educaționale actuale, corelate cu conceptul învățării pe tot parcursul vieții și cu inserția socială și profesională a absolventului. Articolul subliniază rolul important al aplicării principiilor leadershipului pentru învățare în proiectarea și implementarea activităților de învățare relevante de către fiecare cadru didactic, la fiecare lecție, fundament pentru formarea și exersarea competențelor – cheie, în acord cu profilul de formare al absolventului, facilitând astfel inserția socială și profesională a acestuia. |
||||||
Cuvinte-cheie leadership educațional, leadership for learning, paradigma competențelor, competențe cheie, profil de formare al absolventului, profesor-leader, educational leadership, leadership for learning, competencies paradigm, key competencies, graduate training profile, teacher-leader |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Crăciun, A.</dc:creator> <dc:date>2021</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>În actualul context al schimbărilor rapide, în plan social, educațional, economic, competențele de leadership sunt văzute ca o soluție la gestionarea acestor schimbări în plan educațional. Competențele-cheie sunt un deziderat al sistemelor educaționale actuale, corelate cu conceptul învățării pe tot parcursul vieții și cu inserția socială și profesională a absolventului. Articolul subliniază rolul important al aplicării principiilor leadershipului pentru învățare în proiectarea și implementarea activităților de învățare relevante de către fiecare cadru didactic, la fiecare lecție, fundament pentru formarea și exersarea competențelor – cheie, în acord cu profilul de formare al absolventului, facilitând astfel inserția socială și profesională a acestuia.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>In the current context of rapid changes, socially, educationally, economically, leadership skills are seen as a solution to managing these changes educationally. The key competencies are a desideratum of the current educational systems, correlated with the concept of lifelong learning and with the social and professional insertion of the graduate. The article emphasizes the important role of applying the principles of leadership for learning in the design and implementation of relevant learning activities by each teacher, in each lesson, foundation for training and practice of key competencies, according to the graduate's training profile, thus facilitating social and professional integration.</p></dc:description> <dc:source>Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii (Ediția 1, vol.1) 143-148</dc:source> <dc:subject>leadership educațional</dc:subject> <dc:subject>leadership for learning</dc:subject> <dc:subject>paradigma competențelor</dc:subject> <dc:subject>competențe cheie</dc:subject> <dc:subject>profil de formare al absolventului</dc:subject> <dc:subject>profesor-leader</dc:subject> <dc:subject>educational leadership</dc:subject> <dc:subject>leadership for learning</dc:subject> <dc:subject>competencies paradigm</dc:subject> <dc:subject>key competencies</dc:subject> <dc:subject>graduate training profile</dc:subject> <dc:subject>teacher-leader</dc:subject> <dc:title>Leadershipul educațional și formarea competențelor cheie în învățământul preuniversitar</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>